Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jaroslav Foglar na mém blogu

Protože jsem oldskaut a dlouholetý vedoucí turistického oddílu, je pro mne dílo Jaroslava Foglara, skautskou přezdívkou Jestřáb, jednou z hlavních inspirací a jedním z hlavních vzorů. A tak jsem mu na blogu věnoval i řadu článků:

Recenze knížek Jaroslava Foglara:

 

Kde se nalézá "tajuplná" Řásnovka?

Tuto zimu se věnuji četbě foglarovek. Čtvrtou, kterou jsem od prosince přečetl, je "Tajuplná Řásnovka". Řásnovka je Jestřábem vymyšlená městská čtvrť, o které podobně jako o Stínadlech foglarovci diskutují, kde by se měla nalézat.

Zajímavé souvislosti Foglarova románu "Modrá rokle"

Dnes je to přesně 20 let od úmrtí spisovatele Jaroslava Foglara. Proto tento článek věnuji jeho poslednímu románu "Modrá rokle". A našel jsem v ní i souvislosti s jiným českým velikánem, a to záhadologem Ivanem Mackerlem.

Jaká je druhá řada "třinácti bobříků"?

 

Je 13. den v roce. Tak proč zas nevěnovat jeden článek Jaroslavu Foglarovi, který si toto číslo velmi oblíbil? A to jeho knížce "Strach nad Bobří řekou", kde přináší 2. řadu třinácti bobříků. A i další pedagogické přínosy.

I Jaroslav Foglar psal o nesvobodě a nedemokracii

Ví to každý, kdo si někdy přečetl jeho knížku "Strach nad Bobří řekou". Ačkoliv v knížce se píše jen o "Nepříteli", je patrné, že Jaroslav Foglar v knížce popisuje život dětského oddílu v době nacistické okupace

Jak se loví třináct bobříků?

Nedávno znovu vyšla knížka Jaroslava Foglara „Hoši od Bobří řeky“ Myslím si, že je to moc dobře, neboť současné děti potřebují takovou inspiraci, která je vrátí zpět do přírody a do touhy po dobrodružstvích.

Knížka "Chata v Jezerní kotlině" jako zajímavý dárek pro

děti k Vánocům

Knížku Jaroslava Foglara "Chata v Jezerní kotlině", která nedávno vyšla v nakladatelství Albatros, doporučuji všem dětem. A těch důvodů, proč by tento příběh mohl být pro děti hezkým i užitečným dárkem, mám více.

 

Díky, pane Foglare, za Rychlé šípy

Snad nejznámější klukovská pětice, Rychlé šípy, právě dnes slaví 75. výročí vydání prvního příběhu. Jejich autor - Jaroslav Folglar dokázal jimi něco neuvěřitelného. Něco, co se podařilo zopakovat jen málokomu.

Obrana Jestřába před genderovou a multikulti korektností:

Přístup k některým spisovatelům je barometrem stavu svobody a demokracie ve společnosti

Erich von Däniken a Jaroslav Foglar. Dva spisovatelé, kteří na první pohled spolu nemají téměř nic společného. Ale na ten druhý pohled zjistíme, že toho mají možná společného více, než si myslíme. Ukážu vám to:

Už se konečně přestaňte zabývat literárními díly z pohledu genderové ideologie!

Už jsem o to na blogu kritizoval mockrát. Ale oni nám to pořád vnucují, pořád vnucují a pořád vnucují. Co? Soudit literární díla podle tzv. genderových kritérií. Vždyť je to takový nesmysl, kterému by se měl člověk už jen zasmát.

Jsem proti multikulturalistickému předělávání dětských knížek

V poslední době se vlivem politické korektnosti, tedy politické správnosti začíná šířit nová epidemie, a to multikulturalistické předělávání klasických knížek pro děti a mládež. Typickým příkladem je Pippi Dlouhá punčocha.

Vy byste také chtěli předělávat Foglara? Já tedy rozhodně ne!

Nakladatelství Albatros se chystá opět vydat dílo skautského pedagoga a spisovatele Jaroslava Foglara. Ale víte, že je možné se setkat i s názory, že by se jeho příběhy měly předělat kvůli genderové a multikulturní nevyváženosti?

Jsem rád, že Foglar psal tak, jak psal

Nedávno se na internetu objevil článek, o kterém nevím, zda byl psaný v nadsázce a nebo byl myšlený vážně. Je v něm popisováno osm věcí, které by prý dnes musel Jaroslav Foglar napsat jinak.

 

Mé výlety za Jaroslavem Foglarem:

 

Foglarovský pěší výlet do středu České republiky

Minulou sobotu jsem si udělal další pěší výlet. Vydal jsem se nejprve do Sluneční zátoky, pak do Ledče nad Sázavou a odtud do Číhoště, známé náboženským zázrakem a také tím, že se nalézá v přesném středu České republiky

Pěší výlet z Prokopského údolí na Vidouli

 

Pro první letošní pěší výlet jsem se rozhodl, že ho podniknu po romantických skalních místech našeho hlavního města Prahy. Šel jsem z Prokopáku přes Vidouli a zakončil jsem ho v parku Cibulka.

Předvánočně foglarovská procházka Prahou

I v letošním roce jsem si v předvánočním období udělal procházku Prahou. Žádné nakupování, žádný shon. Jen výlet za památkami a za kulturou. Tentokrát byl navíc laděný jak ladovsky tak dokonce i foglarovsky

 

Pěší výlet podzimní Prahou

Když jedu do centra našeho hlavního města, tak zpravidla proto, že jedu něco shánět nebo vyřizovat. Ale čas od času je třeba udělat změnu a vydat se tam jen jako pouhý turista. A právě takto je Praha nejkrásnější.

 

Předjarní cesta Prokopským údolím

Těšil jsem se jako malý kluk. Na chvíli, kdy vyrazím na svojí první letošní pěší túru. Byl konec února a já jsem se rozhodl pro výlet do Prokopského údolí. A i v tuto roční dobu vypadá tato pražská přírodní památka opravdu zajímavě.

Na kole Prokopským údolím po stopách Jaroslava Foglara

 

Spisovatel Jaroslav Foglar a jeho dílo pro mne vždy bylo něčím, co inspiruje. Už jako kluk jsem hltal jeho příběhy Rychlých šípů nebo Hochů od Bobří řeky a vždy jsem je prožíval společně s jejich hrdiny. Kamarádství, čestnost a touha po dobrodružství, to vše jsou věci, které takového kluka, jako jsem byl já, vždy něčím imponovaly. Nejednou jsem zatoužil se stát třeba takovým Rychlonožkou a společně s ním prožívat dobrodružství, jaké Rychlé šípy uskutečnily třeba ve Stínadlech anebo i jinde. Proto není divu, že když jsem vyrostl a začal vést svůj turistický oddíl, tak jsem se hodně inspiroval právě u Jaroslava Foglara.

Krajem kolem Foglarovy Sluneční zátoky

Jakým pak bych to byl pátračem po trampské historii, kdybych si i já občas nejel někam za trampovat. A tak jsem si zabalil batoh, stan, spacák a karimatku a vydal jsem se na několik dní k Sázavě. A to na Stvořidla.

Putování krajem Lipnice nad Sázavou

 

Pro člověka dobrodružné povahy není hezčí letní noci než strávené někde v přírodě ve spacáku pod stanem. A když jsem se s ní ráno probudil v kempu na Stvořidlech, měl jsem o další pěší túře jasno. Lipnice nad Sázavou

 

Další články:

 

Můj podzim ve znamení foglarovek

Mirek Dušín, Jarka Metelka, Rychlonožka, Červenáček, Jindra Hojer. Kdo by neznal ta jména členů Rychlých šípů. Ale i přesto, že se tato parta kluků poprvé objevila už na konci 30. let, ne vždy bohužel platilo to, že byla tak známá jako nyní.

Adventní kalendář: foglarovská předvánoční tradice

 

Předvánoční tradice nejen zanikají, ale naopak vznikají nové. Dnes bych se chtěl zmínit o jedné takové novější tradici, která se inspiruje dílem spisovatele a skauta Jaroslava Foglara.

Autor: Libor Čermák | středa 23.1.2019 18:13 | karma článku: 10,15 | přečteno: 215x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

Po zázračném osvobození z indiánského zajetí se naši přátelé dostávají do srubu trapera Donalda, kde je jednak čeká odpočinek s idylkou, ale také se dozvědí jedno velké překvapení.

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,53 | Přečteno: 151x | Poezie a próza

Libor Čermák

Zázračné vysvobození z indiánského zajetí

Cesta našich přátel za tajemnou čelenkou pokračuje přes Brazelovu farmu, kde si budou vyprávět staré indiánské legendy. Nakonec ale padnou do indiánského zajetí. Ale i zde najdou spojence, který jim spolu s Manitouem pomůže.

12.8.2023 v 7:50 | Karma: 7,58 | Přečteno: 230x | Poezie a próza

Libor Čermák

Indián v Roswellu

Naši čtyři přátelé Tom, Jack, Dan a indiánských hoch Tokakua se ukryli ve vesnici Apačů. Proč? Když byly u petroglyfů Tří řek, všimli si, že je pronásledují čtyři banditi ze strýcova gangu. Morgan, Hill, Smith a Dark.

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39 | Přečteno: 177x | Poezie a próza

Libor Čermák

Tajuplnosti indiánských souhvězdí

Ve scifi westernu "Putování za tajemnou čelenkou" teď naše bandity pronásledované hrdiny převede sám velký Manitou přes hory a dostanou se tak do apačské vesnice, kde mimo jiné budou rozjímat nad indiánském pojetí hvězdné oblohy.

29.4.2023 v 13:34 | Karma: 8,77 | Přečteno: 187x | Poezie a próza

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

Dnes vás hrdinové mého seriálu přivedou na málo známé posvátné místo severoamerických indiánů, které je jistě zajímavé i z hlediska záhad a archeoastronautiky. K Petroglyfům Tří řek v Novém Mexiku.

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88 | Přečteno: 202x | Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x
Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám