Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Liborcermak

23. 8. 2008 7:25
Správné řešení hádanky

Tak jsme tu měli dva typy. Sirius a Slunce. A jaká je správná odpověď?

Nejprve se podívejme na souřadnice Barnardovy hvězdy. Její deklinace je +4,57 stupňů a rektascenze  je 17h 57,8 min. Pokud by se v tomto případě mělo jednat o Slunce, muselo by se jednat o souřadnice opačné, tj. -4,57 a 5h 57,8 min. A to jsou právě souřadnice vyjádřené u hvězdy s otazníkem. Správná odpoveď je tedy "Slunce".

Sirius by se u Bar. hv. v této oblasti též zobrazil, ale byl by o něco jižněji, cca na jedenáctém stupni jižní šířky.

0 0
možnosti
DN

DEINONYCHUS

22. 8. 2008 19:15
Vyhrál jsem?

Tak je to naše Slunce? Vyhrál jsem? A to nevím o čem je řeč ;-D

0 0
možnosti
MK

martop

22. 8. 2008 18:54
Hm

Složitost té hádanky je jen v jejím zadání. Poté, co jsem pochopil, jak to autor myslí už to bylo jasné. Nějakou lepší záhadičku kolego by to chtělo.

0 0
možnosti
G

grinderman

22. 8. 2008 18:49
smarja to prece neni zadna zahada

je docela 'obycejne' Slunce ze smeru pohledu od Barnardovy hvezdy se promita u souhvezdi Orion, piece of cake.:-)

0 0
možnosti
O

offelius

22. 8. 2008 18:41
:-)

tak mi to nedalo, a kedze sa nudim, tak som tu minutku obetoval :-)

Zistil som ze Slniecko to byt nemoze. lebo by sa zobrazilo inam ako je vyznacene na obrazku. Tak mi zostava len Sirius alebo nejaka insia hviezda... Ale Slnko to nie je urcite.

0 0
možnosti
O

offelius

22. 8. 2008 18:45
Re: :-)

no lol :-D asi neviem co je scitanie. opravujem sa. Je to skoro (neviem kam sa zobrazi dajme tomu sirius) urcite slnko. ;-), aj genius sa moze zmylit, no. hlavne ze som sa opravil:-/

0 0
možnosti

Liborcermak

22. 8. 2008 18:28
Tak máme tu dva typy

Jednak Slunce a jednak Sirius, má někdo další nápad?

0 0
možnosti
O

offelius

22. 8. 2008 18:31
Re: Tak máme tu dva typy

pocitat sa mi to fakt nechce... mozno ale tych 5 minut obetujem. pripadal mi "logickejsi" sirius, lebo z barnardovej sipky je jasnejsi ako nase slnko. cca 4krat

0 0
možnosti
DN

DEINONYCHUS

22. 8. 2008 18:10
Dotaz

A když vidím, že rozumíte astronomii, mám jednu otázku. V současné době je možné na jihu, tipuji tak 10-15stupňů nad horizontem možné vidět jasnou hvězdu. Jak už jsem i já pochopil, není to hvězda, ale Jupiter, který obloze dominuje. Je to normální, aby takto zářil v tomto období? Četl jsem pár článků o probíhající aktivitě Jupitera, ale i na to se mi zdá moc jasný.

0 0
možnosti

Liborcermak

22. 8. 2008 18:23
Re: Dotaz

Ano, je to u Jupiteru normální. Venuše nekdy září ještě víc

0 0
možnosti
O

offelius

22. 8. 2008 18:08
zrejme

moj prvy tip, a pripada mi celkom rozumny, je, ze ta vasa stvrta hviezda by mohol byt sirius. Ale co z toho, ze pri pohlade z Barnardovej sipky sa to tak javi? Viem aj to, teda ak si dobre spominam (cislo kozmosu v ktorom to bolo uvedene sa mi nechce hladat, a google... no proste sa mi tomu nechce venovat viac casu ako je potrebne), ze astroNomovia, resp astrofyzici, zistili, ze ma okolo seba minimalne 5 planet. Ale stale nevidim tu pointu hadanky, je nejaka?

0 0
možnosti
DN

DEINONYCHUS

22. 8. 2008 18:07
Nevím

ale nebude to náhodou naše Slunce? ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x
Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám