Libor Čermák

Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.
  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

Libor Čermák

Výběr mých fotografií z roku 2018

Přes rok jsem během svých výletů nafotografoval tisíce fotografií. A tak i letos, stejně jako letech dřívějších, jsem si sedl a vybral ty, které považjuji za nejezčí, nejpovedenější či nějak zvláštní. A které to jsou letos?

30.12.2018 v 5:42 | Karma: 24,73 | Přečteno: 652x | Fotoblogy

Libor Čermák

Betlémy a nejen betlémy z Betlémské kaple

Na vánoční výstavy do Betlémské kaple chodím v adventní době snad každý rok. Tyto vánoční výstavy jsou pokaždé jiné. A člověk zde vždy nasákne tou správnou předvánoční náladou. Letos je to navíc zaměřené na děti a na hraní.

6.12.2018 v 9:19 | Karma: 10,50 | Přečteno: 369x | Fotoblogy

Libor Čermák

Jak postavit uhříněveskou radnici?

Pokud jezdíte přes pražskou část Uhříněves, možná jste si všimli radnice, která se tu od roku 2002 nalézá na Novém náměstí. A já bych dnes, jako můj mikulášský dárek, nabídl čtenářům její papírovou vystřihovánku.

5.12.2018 v 8:05 | Karma: 8,82 | Přečteno: 380x | Hobby

Libor Čermák

Pro vánoční betlémy mám vždy slabost

A je mi úplně jedno, zda se nad nimi někdo z nějakých podivných náboženských důvodů urazí nebo ne. Vždyť takové lidové betlémy bývají velmi často i velmi úžasná modelářská díla. A tak rád chodím na jejich výstavy. Třeba na tuto:

4.12.2018 v 11:00 | Karma: 17,09 | Přečteno: 311x | Kultura

Libor Čermák

Jak postavit základnu na Marsu?

Člověk už přistál na Měsíci. Snad se tam i brzo vrátí. Současně se také už léta připravuje mise na Mars. Možná se tam také jednou podaří postavit i základnu. Mohla by tam například vypadat takto?

29.3.2018 v 8:13 | Karma: 10,73 | Přečteno: 363x | Hobby

Libor Čermák

Mé nejzajímavější fotografie roku 2017

Je konec roku 2017, a tak jsem se rozhodl, že opět udělám galérii svých nejzajímavějších fotografií, které jsem letos pořídil. Některé jsou dílem okamžiku, jiné jsou doslova "vydřené". Ale i tak si myslím, že to jsou hezké fotky.

28.12.2017 v 14:05 | Karma: 15,19 | Přečteno: 599x | Fotoblogy

Libor Čermák

Letní modelářské dobrodružství

Kdo čte moje články, ví, že mám rád nejrůznější dobrodružství v přírodě. A kromě toho i velice rád modelařím. Tak, proč tyto dvě záliby nějak nezkloubit dohromady? Můžou tak vzniknout i velice zajímavá letní dobrodružná diorámata.

3.8.2017 v 0:55 | Karma: 14,56 | Přečteno: 508x | Fotoblogy

Libor Čermák

Mrazem začarované rostliny

Díky mrazivému inverznímu počasí, které v posleních dnech vládlo v Česku, je možné vyfotit úžasné fotky mrazivých scenérií. Například tyto mrazem začarované rostliny jsem vyfotil jen včera při krátké procházce v okolí našeho domu.

2.1.2017 v 8:41 | Karma: 16,82 | Přečteno: 296x | Fotoblogy

Libor Čermák

Mé obrázky roku 2016

Tak, jak to dělám tradičně na konci každého roku, tak i letos bych se tu chtěl pochlubit těmi svými fotografiemi ze svých cest z letošního roku, které se mi nejvíc líbí. A kromě toho chci ještě přidat ještě jeden speciální bonus.

30.12.2016 v 5:49 | Karma: 19,85 | Přečteno: 438x | Fotoblogy

Libor Čermák

Fotografie 2015, kterých si cením

Tak jako na konci každého roku, tak i letos bych chtěl udělat fotoalbum těch svých fotografií, o kterých myslím, že se mi nejvíc povedly.

29.12.2015 v 15:46 | Karma: 23,55 | Přečteno: 754x | Fotoblogy

Libor Čermák

Jak jsem vyráběl zlatostříbrné jízdní kolo

Možná jste už slyšeli o jízdních kolech, které jsou buď celé a nebo z části zdobeny zlatem. Já na pořízení něčeho takového prostředky nemám, a tak jsem si ho vyrobil. Jak? Tady je návod.

25.11.2015 v 6:44 | Karma: 14,13 | Přečteno: 1051x | Fotoblogy

Libor Čermák

Jako z filmu Den nezávislosti (fotomatiné)

Jednou jsem vyfotil magické červánky při západu slunce. Fotku jsem pak ukázal jednomu chlapci. A ten na to reagoval slovy: „Jé Den nezávislosti“. A tak jsem do dnešního fotomatiné dal podobné své snímky.

13.8.2015 v 8:21 | Karma: 18,46 | Přečteno: 339x | Fotoblogy

Libor Čermák

Mláďátkové vzpomínky na mé dětství (fotomatiné)

Současných fotografií mláďátek moc nemám. A tak jsem pro dnešní fotomatiné zabrousil do fotoarchivu z mého dětství, kdy jsme těch zvířátek měli přece jen o něco víc, než teď.

13.4.2015 v 7:23 | Karma: 16,54 | Přečteno: 488x | Diskuse| Fotoblogy

Libor Čermák

Ledutáni na mých cestách (fotomatiné)

Téma dnešního fotomatiné jsem opět pojal fotografiemi, které jsem pořídil na svých cestách po Čechách.

13.2.2015 v 6:24 | Karma: 16,50 | Přečteno: 342x | Fotoblogy

Libor Čermák

Pohádkově dobrodružná zima dětem (fotomatiné)

Ze zimy a ze sněhu mají největší radost děti a milovníci zimních radovánek. A tak do dnešního fotomatiné přikládám několik svých fotografií z našich jarních táborů.

13.1.2015 v 7:44 | Karma: 13,17 | Přečteno: 348x | Fotoblogy

Libor Čermák

Mé „nej“ fotografie roku 2014

Během roku 2014 jsem na svých cestách pořídil nespočet fotografií. A tak jsem si řekl, že bych teď na jeho konci mohl opět vybrat ty nezvláštnější či nejzajímavější.

30.12.2014 v 6:00 | Karma: 19,74 | Přečteno: 990x | Fotoblogy

Libor Čermák

Hradní okna do mraků (fotomatiné)

Dovolte, abych pro dnešní fotomatiné připravil takové netradiční pohledy na oblohu, které můžeme spatřit jen ve starých památkách.

13.11.2014 v 9:12 | Karma: 15,96 | Přečteno: 423x | Fotoblogy

Libor Čermák

Barvy okenních vitráží (fotomatiné)

Nemůžu si pomoci, ale vždy, když vstoupím do nějakého sálu s barevnými okenními vitrážemi, připadám si tam, jako v chrámu.

13.10.2014 v 7:56 | Karma: 16,71 | Přečteno: 637x | Fotoblogy

Libor Čermák

Krásy našich vodopádů (fotomatiné)

V pohádce „Hrnečku vař“ se kaše valila z chaloupky. Podobnou scénu můžeme vidět u vodopádů, kde hlavní roli hraje voda. A tak přináším nejlepší snímky vodopádů, které jsem pořídil na svých toulkách.

13.6.2014 v 6:02 | Karma: 22,50 | Přečteno: 815x | Fotoblogy

Libor Čermák

Tradiční máj (fotomatiné)

Když zjistím, že se někde dodržují lidové tradice, tak to člověka vždy potěší. To protože zjistí, že ten svět ještě tak není propadlý konzumnímu stylu života.

13.5.2014 v 6:33 | Karma: 10,71 | Přečteno: 333x | Fotoblogy