Je to modlení po vzoru muslimů pro lidské tělo vůbec zdravé?

O mně je známo, že jsem hypochodndr a člověk s obavami o své zdraví. Proto si nedokážu představit, že bych se měl někdy modlit tak, jak to dělají například muslimové. Tedy litanie prováděné čelem o zem. Tam přeci musí být bacilů!

Ano, je to tak, jsem člověk hypochondricky obávající úzkostlivě se o své zdraví. Dokonce tak, že mám takovou tu "nemoc", jak si člověk každou chvíli chodí mýt ruce. A tak se mi přímo dělají závratě při pomyšlení, že bych se měl i několikrát deně modlit takovým způsobem, že bych měl při tom dávat čelo až na zem. Začal bych si totiž při tom představovat, jak mi při každém nadechnutí ty nejrůznější mikroorganismy ze zěmě vnikají až do těla, aby mi tam způsobily nějakou tu zdravíkomplikující paseku.

Jsem přesvědčený, že lepší by to nebylo ani na koberci, kde se oni skutečně nejčastěji modlí. Koberce, jak známo, obsahují mnoho roztočů a dalších mikroorganismů. A tak kdo ví, jestli by to nakonec nebylo ještě horší. A když se ještě oni v těch jejich modlitebnách na těch kobercích po sobě střídají, tak, i když jsou bosi, tak dejte pokoj.   

Možná to teď vypadá, že mám něco proti modlení. Ale nemám. Sám jsem křesťan. A tak se domnívám, že jediné, co při modlení stačí, je ztišit svojí mysl a představovat si, že se mluví s Bohem či jiným svatým. A to, aniž by přitom musel dělat nějaké šílené tělocvičné úkony, které, kdoví, jestli jsou vůbec pro zdraví člověka prospěšné, jako například to dýchání roztočů a mikroorganizmů ze země.

Související články:

Co když pohádková mrtvá a živá voda jsou vzpomínkami na zapomenuté vědění?

Jsou ty "burkiny" pro člověka vůbec zdravé?

Víte proč Arabové vůbec nosí hadry na hlavě?

Je ten Ramadán pro člověka vůbec zdravý?

Autor: Libor Čermák | středa 14.2.2018 11:32 | karma článku: 23,35 | přečteno: 924x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,50

Libor Čermák

Indián v Roswellu

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88

Libor Čermák

Vzhůru do Nového Mexika

4.2.2023 v 7:07 | Karma: 7,11

Libor Čermák

Letní Vánoce Páti a Zláti

24.12.2022 v 6:24 | Karma: 10,02
  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x
Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám