Libor Čermák

Jak asi přemýšlí tzv. mladí voliči, co volí Topku, Stan a Drahoše?

25. 01. 2018 11:45:13
Pan Drahoš se prý opírá o tzv. mladé voliče. Čím to. že plno tzv. mladých lidí to táhne k TOP 09, Stanu či Drahošovi? Je to zvláštní fenomén, kterému nefandím. Dovolím si o tom takovou úvahu, ve které řeknu proč.

Bylo 27. května 2009. Já jsem se rozhodl, že se zúčastním závěru předvolební kampaně sociální demokracie před evropskými volbami na pražském Andělu. Když dorazil tehdejší předseda ČSSD Jiří Paroubek a začal svůj projev, začala odkud si ze zádu lítat vajíčka. Možná si na tuto událost ještě vzpomenete. Když jsem si poté podíval, kdo že to ta vajíčka hází, bylo tam hodně mladých, kolem osmnácti, dvaceti let. V té době jsem si o této podivné sortě lidí udělal svůj názor, a to proto, že právě vrcholila nejhlubší ekonomická krize, jaká ČR kdy postihla. Dokonce i já jsem byl krátce před touto událostí nezaměstnanou obětí oné krize. A tak taková politika, kterou představovala ČSSD byla pro mne určitou nadějí. A teď jsem viděl ty mladíky s těmi vajíčky. Co jsem si asi pomyslel? Ptal jsem se kolik z nich už asi v té době so zapojilo do pracovního procesu? Že tak vehementně začali bojovat proti té tradiční levicové politice, která má být hlavně pro ty obyčejné lidi, těch spodních deset milionů.

Pokud to byli studenti, kteří ještě do pracovního procesu nevstoupili, tak jediné vysvětlení je to, že žili hlavně ze svých snů, že se snad jednou stanou úspěšnými. Jen těď zpětně po devíti letech by mne zajímalo, kolika z těch házečů vajec na J. Paroubka dodnes vydržel takovýto pohled na politiku.

Když nastala prezidentská volba v roce 2013, měl jsem pocit, že se situace opakuje. A tito mladí naivní se začali shlukovat za Schwarzenbergem. Jak se mi ulevilo, když jejich miláček tehdy neuspěl. Věřil jsem, že z té jejich tehdejší naivity do příštích voleb trochu zmoudří. Bohužel se tak nestalo a celých pět let jsme měli možnost sledovat jejich nevybíravé útoky na našeho pana prezidenta Miloše Zemana.

A letos se to přeneslo do další prezidentské volby, kde se tito lidé začali shlukovat za Drahošem. Teď letos je však tato voličská skupina ještě o něco horší, neboť jsou odněkud zmanipulovány nejen proti Milošu Zemanovi. Ale proti ideálům vlastenectví, proti ideálům boje se zvrácenými politicko-náboženskými ideologiemi z Blízkého východu a jejich urážejícími se "věrozvěsty", co míří do Evropy. A dalším věcem. Kdo je takto zmanimupolal těžko říci.

Chtěl bych jen říci, že i mne bylo někdy osmnáct, dvacet let. Také jsem tehdy studoval, a také jsem přitom snil, jak úžasně úspěšný v budoucí profesi jednou budu. Když jsem pak přišel skutečně do pracovního procesu, zjistil jsem, že celý život je o něčem jiném. Proto vyzývám mladé voliče. Nebuťe naivní. Je možné, že až nastoupite vy do pracovního procesu, prohlédnete, jak to s tím životem skutečně je a budete rádi i za nějaký příjem. A pokud se té naivity vzdát nechcete, nechť vás život v budoucnu nějak tvrdě poučí. Takový život je.

Autor: Libor Čermák | karma: 42.65 | přečteno: 2716 ×
Poslední články autora