Výlet po Mariánských Lázních a jeho okolí

12. 11. 2017 20:49:13
Při své letošní dovolené jsem zavítal i do Mariánských Lázní. Ty patří mezi nejkrásnější česká lázeňská města. Prošel jsem se po nich i po jejich okolí a i trochu zavzpomínal. Takže další pěší výlet.

Do Mariánských Lázní jsem se dostal vlakem. Ze Stebnice, kde jsem byl ubytovaný v kempu, tam jezdí přímé železniční spojení. Z nádraží jsem se vydal podél hlavní silnice, abych se dostal do lázeňského centra.

Lázně zde založil roku 1786 doktor Johann Josef Nehr.

Popravdě řečeno, z nádraží je to do lázeňského centra docela dálka.

Asi dva kilometry.

V Mariánských Lázní jsem ale teď nebyl poprvé v životě. Byl jsem zde už v pěti letech (rok 1983) na dovolené se svým dědou a babičkou. Podle jejich vyprávění vím, že jsem je tu tenkrát prý hodně zlobil. Dnes by se o mne řeklo, že jsem byl hyperaktivní dítě. Tehdy jsme bydleli v zotavovně Donbas. A tak jsem se chtěl podívat, jak že ten hotel vypadá teď. Ale hrklo ve mne. Ten areál je v současné době opuštěný a zchátralý. Vždyť to byl tak velký hotel! To se po revoluci nenašel nikdo, kdo by ho koupil a provozoval? Je to smutné.

Dodnes si pamatuji, že vždy, když jsme tenkrát chodili s dědou a babičkou do města, vždy jsme šli kolem Lesního pramene hned pod hotelem. A totéž jsem udělěl i letos.

A tady je i podium

Z rodinného osmičkového filmu vím, že jsme tenkrát byli i u kaple Panny Marie Bolestné, které se též říká "kaplička Lasky", a to proto, že ji v novogotickém slohu nechal roku 1909 postavit na paměť své matky ředitel zdejšího divadla Julius Laska. Samozřejmě jsem se tam vydal i nyní.

Dnes se na cestičkách kolem kapličky i geologická expozice s nerosty a horninami, které se v okolí města nalézají.

Ale pak jsem se vrátil k hlavní lázeňské kolonádě, abych v celou hodinu stihl Zpívající fontánu. A to konkrétně za melodie Noktrurna od hudebního skladatele Vadima Petrova. Fontána byla postavena v roce 1986.

A pak jsem se vydal do hlavní kolonády, úžasného díla z litiny, skla a dalších materiálů.

Neobarokní litinová stavba byla postavena v letech 1888-1889. Jejími architekty byli Hans Miksch a Julian Niedzielski. V době 2. světové války dokonce hrozilo její rozebrání a využití na výrobu zbraní. Naštěstí se tak nestalo, a tak dnes stále může být úžasnou ozdobou Mariánských Lázní.

Nafotil jsem si ji a z fotografií udělal speciální fotoblog: "Hlavní lázeňská kolonáda v Mariánských Lázních".

Navštívil také vedlejší empírovou stavbu fontány Křížového pramene z roku 1818.

A nedalekou kolonádu Karolinina pramene.

Poté jsem se vydal na oběd do jedné ze zdejších restaurací. A pak jsem se rozhodl pro procházku k mariánskolázeňské dominantě, hotelu Krakonoš. Ale k ní se jde do kopce, odkud jsou pěkné vyhlídky na město.

Goethovo odpočívadlo. Pomník připomíná pobyty J.W. Goetha v Mariánských Lázních.

Jak jsem tak stoupal do kopce, najednou se předemnou objevila románská zřícenina. Je to ale ve skutečnosti kamenná rozhledna Hamelika, která do této podoby byla vystavěna v roce 1876.

A jaký je z ní výhled?

A pro ty, co se těší na zimu a na lyžování, tak je tady i sjezdovka s vleky.

Jé! Daňci a jeleni.

A konečně jsem se dostal k hotelu Krakonoš, u kterého se nalézá Park Boheminium s maketami významných českých památek v měřítku 1:25. Tento hrad snad nemusím představovat.

A tento hotel a zároveň televizní vysílačku, snad také ne.

Hotely Krakonoše jsou tu celkem dva. Jednak tento.

Za ním se nalézá legendární socha Krakonoše.

A pak i nový hotel Krakonoš.

U něj se nalézá rovnou celý tzv. "Sochařský pohádkový ráj". Schvlálně jestli poznáte tuto pohádku. Nápovědou je název tohoto hotelu.

No a pro ty, kteří narozdíl ode mne neradi chodí, nebo nemůžou chodit do kopců, tak je tu i lanovka.

A poté jsem se po silnici lesem vydal zpět dolů do Mariánských Lázní.

Protože jsem měl ještě čas, než mi z nádraží pojede vlak nazpět do Stebnice, rozhodl jsem se, že se ještě projdu po městě a ochutněm ještě najaké prameny. Třeba Ferdinandův pramen.

Rudolfův pramen

Pramen Alexandra.

Ambrožův pramen.

A navštívil jsem i mariánskolázeňské kostely. Například kostel Nanebevzetí Panny Marie v novobyzantském slohu, který byl postaven zhruba v polovině 19. století.

A na závěr jsem nevynechal ani pravoslavný kostel sv. Vladimíra, který byl vystavěn roku 1900 pro ruské lázeňské hosty. Má nádherný interiér. Škoda jen, že se vevnitř nesmí fotografovat.

Zdroje: wikipedia, místní informační tabule

Další výlety: 139: Pěší výlet kolem Františkových Lázní,138: Výlet po hrázděných domečkách Chebska, 137: Na třicet let starém kole podél Vltavy, 136: Pěší výlet po rozhlednách nad Slapskou přehradou, 135: Moje cesta s plnou polní v Českém ráji, 134 Pěší výlet Čertovou brázdou, 133: Pěší výlet po Kladensku, 132: Inlajnový výlet do pražských Vysočan, 131: Beltainový pěší výlet přírodou z Benešova do Týnce nad Sázavou, 130: Pěší výlet z Mladé Boleslavi do Bakova nad Jizerou, 129: Květný výlet kolem Kouřimi, 128: Pěší výlet z Běchovic do Úval 127: Pěší výlet Modřanskou roklí 126 a níž: viz rubrika výlety a tramping

Autor: Libor Čermák | neděle 12.11.2017 20:49 | karma článku: 24.78 | přečteno: 982x

Další články blogera

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

Po zázračném osvobození z indiánského zajetí se naši přátelé dostávají do srubu trapera Donalda, kde je jednak čeká odpočinek s idylkou, ale také se dozvědí jedno velké překvapení.

28.10.2023 v 7:46 | Karma článku: 7.68 | Přečteno: 144 |

Libor Čermák

Zázračné vysvobození z indiánského zajetí

Cesta našich přátel za tajemnou čelenkou pokračuje přes Brazelovu farmu, kde si budou vyprávět staré indiánské legendy. Nakonec ale padnou do indiánského zajetí. Ale i zde najdou spojence, který jim spolu s Manitouem pomůže.

12.8.2023 v 7:50 | Karma článku: 6.83 | Přečteno: 227 |

Libor Čermák

Indián v Roswellu

Naši čtyři přátelé Tom, Jack, Dan a indiánských hoch Tokakua se ukryli ve vesnici Apačů. Proč? Když byly u petroglyfů Tří řek, všimli si, že je pronásledují čtyři banditi ze strýcova gangu. Morgan, Hill, Smith a Dark.

17.6.2023 v 10:23 | Karma článku: 6.39 | Přečteno: 177 |

Libor Čermák

Tajuplnosti indiánských souhvězdí

Ve scifi westernu "Putování za tajemnou čelenkou" teď naše bandity pronásledované hrdiny převede sám velký Manitou přes hory a dostanou se tak do apačské vesnice, kde mimo jiné budou rozjímat nad indiánském pojetí hvězdné oblohy.

29.4.2023 v 13:34 | Karma článku: 8.77 | Přečteno: 185 |

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.89 | Přečteno: 468 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 582 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 476 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 2384 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1897

Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...