Stínové divadlo z prstů

Ruce, světlo a stín dokážou vyrobit jedinečné kreace. A tak jsem pro dnešní okénko adventního kalendáře připravil fotoblog, který se těmto stínovým scenériím věnuje.

Bylo to krátce po sametové revoluci. Když jsem byl v šesté třídě, tak mne hodně oslovil tehdy obnovený časopis Mladý hlasatel, který v té době začal vycházet. I přesto, že tehdy na našich pultech nevydržel moc dlouho, tak jsem si ho oblíbil. Dodnes nezapomenu na jednu z jeho titulních stránek, kde bylo vyobrazeno několik stínových loutek, tedy takových, které vzniknou správným nastavením prstů a rukou.

Za tu dobu se mi tyto časopisy bohužel už ztratily. Ale naštěstí jsem nedávno na internetu tuto obálku objevil, a tak jsem si ony stínové loutky po té době opět zkusil. Na internetu jsem také našel ještě další prstová zvířátka, a tak jsem je také k nim přidal. A aby tomu nebylo málo, pár dalších jsem ještě náhodou objevil sám. A tak jsem se rozhodl, že je vyfotím a udělám z nich takový fotonávod, jak je vytvořit. Tak tady jsou:

Lama

Netopýr

Pták

Pes

Kočka

Husa

Králík

Šnek

Ovce

Čert

 

Podobných stínových loutek z prstů existuje mnoho víc. A tak, ať už se naučíte tyto, nebo některé jiné, přeji vám příjemnou zábavu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Psal jsem právě před rokem v adventním kalendáři 2012:

    Adventní kalendář: bílé vánoční přání (fotomatiné)

Chtěl bych všem dětem popřát, aby po letech opět mohly poznat bílé vánoce. A k tomuto přidávám pár ilustračních fotografií, které jsem pořídil v uplynulých dnech, kdy sníh zavítal i do nížin. celý článek

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A v této předvánoční době opět přidávám odkaz na některou z vánočních písní. Tentokrát vánoční koleda „Vondráši matóši“.

http://www.youtube.com/watch?v=sxLHvYFG33A

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Související články:

adventní kalendář 2013

12. prosince: Umíte vázat uzly?

11. prosince: Knížky zdarma jako vánoční dárek?

10. prosince: Vystřihovánky roubené chalupy

9. prosince: Zážitková desková hra „Na inlajnech“

8. prosince: Jak postavit vojenský bunkr

7. prosince: Adventní vločkovka

6. prosince: Znáte turistické značky?

5. prosince: Jde Mikuláš ulicí

4. prosince: Postavte si egyptskou Gízu

3. prosince: Zážitková desková hra „Dobrodružství“

2. prosince: Jak si postavit roubenou chalupu

1. prosince: Adventní českosměrka

Autor: Libor Čermák | pátek 13.12.2013 4:52 | karma článku: 19,53 | přečteno: 8648x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,51

Libor Čermák

Indián v Roswellu

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88

Libor Čermák

Vzhůru do Nového Mexika

4.2.2023 v 7:07 | Karma: 7,11

Libor Čermák

Letní Vánoce Páti a Zláti

24.12.2022 v 6:24 | Karma: 10,02
  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x
Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám