Můj blogerský vánoční speciál s pohádkou

Tak přátelé dočkali jsme se. Je tu Štědrý den. Den plný zázraků, kouzel, svátků klidu a pohody. Nejvíc se určitě těší děti, co že to večer všechno naleznou pod stromečkem.

A co blogeři? I ty by tento nejhezčí svátek roku neměl nechat být klidný. Například já jsem se mu věnoval už celý advent. Od začátku prosince jsem tvořil rubriku „adventní kalendář 2012“, kde jsem si dal poměrně náročný úkol. Každý den napsat jeden článek s vánoční nebo adventní tématikou. I když některé články se líbili více, jiné méně, jsem rád, že se mi to povedlo. Navštívili jsme v nich jak současné, tak i téměř zaniklé lidové obyčeje, hvězdnou oblohu, skauty i fotoblogy. Ale teď, když tu máme Štědrý den, mělo by nastat jakési vyvrcholení celé rubriky. A tak jsem se opět inspiroval jedním dalším vánočním obyčejem. Štědrý den je totiž také odedávna spojen s různými pohádkami a povídačkami. A i v současné době nejrůznější televizní programy vysílají poměrné velké množství pohádek. Rozhodl jsem se, že právě na Štědrý den jednou takovou pohádkou uzavřu i tuto rubriku, jako čtyřiadvacáté okénko v adventním kalendáři.

Pohádka, kterou vám zde předkládám, není jen čistě moje práce. A to je na tom právě to nejhezčí, že jsme ji před několika lety vymysleli společně s dětmi na jednom z letních táborů, kde jsem byl jako vedoucí. Protože to byl tábor zaměřený na rytíře, měli jsme tehdy za úkol vymyslet nějakou divadelní scénku, která by byla nějak zaměřena na rytířské souboje. A došlo k tomu, že jsem se svojí skupinkou, kterou jsem vedl, nakonec připravil celý pohádkový příběh, který jsem sehráli. A líbil se. A tak, aby se na něj nezapomnělo, tak jsem ho později převedl i do literární podoby. A zde ho předkládám. A snad se Vám také bude alespoň trošku líbit. Tady je:

http://www.youtube.com/watch?v=2J-ImLc_GDchttp://www.youtube.com/watch?v=h9b2k6joTLAhttp://www.youtube.com/watch?v=QdG_75N21rAhttp://www.youtube.com/watch?v=JvdWYHED-s0http://www.youtube.com/watch?v=03ZGASmI_GUhttp://www.youtube.com/watch?v=ekdo5DP4FGA

Související články:

23. 12. Adventní kalendář: za vánočními písněmi a koledami

22. 12. Co možná nevíte o vánočním stromečku?

21. 12. Předkřesťanské svátky Slunovratu

20.12. Tam kde se narodil Ježíšek

19.12. Vánoční Praha (fotoblog)

18.12. Vánoční hvězdná obloha je nejkrásnější

17.12.  Foglarovská předvánoční tradice

16.12. Co je to Betlémské světlo?

15.12. Jak to bylo ze Santa Clausem?

14.12. Za rok se těšme na vánoční kometu

13.12. Bílé vánoční přání (fotomatiné)

12.12. Dnes by chodily Lucky

11.12. Tajemství vánočních pokladů

10.12. Židům začala chanuka

9.12. Vánoce v přírodě

8.12. Vánoce jako u Griswoldových

7.12. Tradice jesliček a betlémů

6.12. Dnes by děti honil Ambrož

5.12. Kdo byl svatý Mikuláš?

4.12. Vánoční věštění

3.12 Dnes by chodily Barborky

2.12. Co možná nevíte o adventním věnci?

1.12. Začíná nám advent

Další pohádkové příběhy na mém blogu:

Jak inlajny chtěly být čisté

Jak se planety učily bruslit

Pohádka o (ne)šťastné Třináctce

Autor: Libor Čermák | pondělí 24.12.2012 4:59 | karma článku: 12,92 | přečteno: 918x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,53

Libor Čermák

Indián v Roswellu

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88