Libor Čermák

Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.
  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

Libor Čermák

Cesta do okolí Miličína za Foglarem a záhadami

Dnes bych vám chtěl vyprávět o své cestě na Českou Sibiř, kde jsem navštívil bývalé tábořiště Pražské Dvojky a město Miličín, kterému se přezdívá český Roswell, neboť se k němu váže mnoho záhad, včetně pozorování UFO.

16.8.2022 v 11:04 | Karma: 17,30 | Přečteno: 537x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet po válečných památkách Benešovska

V sobotu 12. září 2021 jsem podnikl jeden z dalších svých pěších výletů. Moje cesta tentokrát vedla z Olbramovic do Bystřice u Benešova a na této cestě jsem potkal mnoho zajímavých míst.

7.10.2021 v 10:00 | Karma: 18,44 | Přečteno: 433x | Cestování

Libor Čermák

Předjarní pěší výlet po pražských rozhlednách

Tak sezení doma už bylo dost. Proto jsem se rozhodl, že po dlouhé době musím vyrazit zas na nějaké své toulky. A k výletu jsem zvolil dvě pražské rozhledny. A nejen je. I hezké rybníky, parky a jedno legendární bojiště.

7.3.2021 v 6:48 | Karma: 19,24 | Přečteno: 554x | Cestování

Libor Čermák

Bezrouškový cyklovýlet do Mnichovic a zpět

Komu podobně jako mně vadí roušky na výletech apod, tomu doporučuji cyklovýlety. Například včera jsem podnikl cyklovýlet z Uhříněvse přes Říčany po nové cyklostezce do Mnichovic a zpět. A zažil jsem i něco z Josefa Lady a Mikeše.

13.9.2020 v 15:16 | Karma: 15,78 | Přečteno: 463x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet trampským Údolím stínů

Víte, čemu říkají trampové Údolí stínů? To je údolí, kterým jezdí z Měchenic vlak na Dobříš. Je tam i jeskyně a několik trampských osad. A tou jsem se vydal na další pěší výlet, který jsem si navíc prodloužil do Davle a Pikovic.

21.7.2019 v 5:56 | Karma: 23,32 | Přečteno: 1602x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet Českým krasem ze Srbska do Srbska

Můj další výlet tentokrát směřoval do Českého krasu. Vydal jsem se ze Srbska přes Svatý Jan pod Skalou, Beroun zpět do Srbska. Pojďte se tudy projít společně se mnou.

13.7.2019 v 13:37 | Karma: 24,44 | Přečteno: 724x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet Kokořínskem přes hrad Houska

Můj další pěší výlet směřoval na Kokořínsko. Šel jsem tentokrát z Oken přes Žďár v Podbezdězí na Hrad Houska. A poté přes skalní město Bludiště do Mšena. Byl to výlet plný skal, tajemna a dřevěných roubenek.

7.6.2019 v 11:57 | Karma: 21,40 | Přečteno: 950x | Cestování

Libor Čermák

Velikonoční pěší výlet do okolí Hlinska

Jak zajímavě oslavit velikonoční Bílou sobotu? Co si dát například výlet za velikonočními zvyky do skanzenů. A tak jsem v Praze sedl na rychlík Vindobona, s ním jsem jel do Pardubic, kde jsem přestoupil na vlak do Hlinska.

28.4.2019 v 12:44 | Karma: 15,87 | Přečteno: 588x | Cestování

Libor Čermák

Jak působili čeští trampové za 2. světové války?

V tomto článku zaměřeném na historii 2. sv. války bych chtěl čtenáře seznámit s tím, jak se čeští trampové střetli v boji s nadřazeneckou ideologií, v jejich případě tou nacistickou. Vždyť ani ti to tenkrát neměli nijak jednoduché

31.3.2019 v 12:34 | Karma: 19,38 | Přečteno: 514x | Společnost

Libor Čermák

Pěší výlet z Říčan přes Škvorec do Koloděj

V sobotu bylo nádherné počasí, a tak jsem se vydal na výlet Říčanskými lesy. Prošel jsem Škvorec, Květnici, Sibřinu až jsem došel do Koloděj, kde jsem navštívil napodobeninu starověkého hradiště.

28.3.2019 v 10:51 | Karma: 17,84 | Přečteno: 623x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet přes Prosecké skály

Současné drobné oteplení mne vyhnalo ven. Vydal jsem se na výlet z Libně přes Prosecké skály do Kobylis. A navštívil přitom jak hezká místa v přírodě, tak i tři významná místa spojená s 2. světovou válkou.

17.2.2019 v 18:34 | Karma: 18,45 | Přečteno: 1565x | Cestování

Libor Čermák

Jak jsem šel 50. ročník zimního přechodu Brd

Nejen setkání skautů a ohlédnutí se za 50 let starou historií. Ale i pohádkově krásné výjevy lesů zapadaných sněhem. To byl včerejší 50. ročník zimního přechodu Brd. Vydal jsem se z Mníšku pod Brdy přes Kytínskou louku do Řevnice.

27.1.2019 v 14:55 | Karma: 20,51 | Přečteno: 985x | Cestování

Libor Čermák

Předvánoční výlet kolem Třebechovic pod Orebem

Týden před Vánoci jsem se vydal na další předvánoční výlet. Vydal jsem se tentokrát na Hradecko. Navštívil jsem Třebechovice, skanzen Krňovice a trampskou osadu Kováků. A také jsem se neplánovaně zúčastnil jedné foglarovské hry.

20.12.2018 v 5:31 | Karma: 13,96 | Přečteno: 333x | Cestování

Libor Čermák

Můj letošní adventní výlet Prahou

Tak, jako každý rok před Vánoci, tak i letos jsem si udělal výlet adventní Prahou. Navštívil jsem františkánský klášter, Prašnou bránu, Betlémskou kapli a celé jsem to zakončil na rozsvěcování vánočního stromu na Staromáku.

13.12.2018 v 10:23 | Karma: 17,28 | Přečteno: 566x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet Prahou ke 100. výročí vzniku republiky

Jak bych já, nadšený turista, asi měl nejlépe oslavit století naší republiky? Včera, 27. října, jsem zvolil pěší výlet Prahou. A to jak po zajímavých památkách, tak po zajímavých akcích, které se k tomuto výročí v Praze konaly.

28.10.2018 v 12:40 | Karma: 22,42 | Přečteno: 686x | Cestování

Libor Čermák

Řopíkový pěší výlet po Kladensku

Svůj 2000. článek na tomto blogu bych chtěl věnovat mému 156. výletu po Česku za posledních 9 let. Tentokrát jsem navštívil několik řopíků na Kladensku a také kamenný menhir u kostela v Družci. Pojďte se tudy se mnou projít.

13.10.2018 v 5:01 | Karma: 19,14 | Přečteno: 664x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet do Uhlířských Janovic

Svůj další pěší výlet přírodou jsem podnikl z Doubravčan, kolem tvrze Žíšov, až jsem dorazil do Uhlířských Janovic. Ačkoliv jsem tu tolik turistů nepotkal, je to zajímavá trasa. Pojďte se mnou.

6.10.2018 v 11:36 | Karma: 18,84 | Přečteno: 560x | Cestování

Libor Čermák

Na třicet let starém kole podél Berounky

Tento čtvrtek jsem opět vytáhl z boudy svoje třicet let staré pánské kolo Liberta a vydal jsem se na něm na výlet. Tentokrát po cyklotrasách podél Berounky. Jel jsem z Mokropsů přes Dobřichovice, Karlštejn, Srbsko až do Berouna.

26.8.2018 v 6:38 | Karma: 21,22 | Přečteno: 841x | Cestování

Libor Čermák

Čeští trampové: Kdo byl Bob Hurikán?

V roce sto let výročí naší republiky se slaví také sto let českého trampingu. A ten přinesl i do kultury mnoho výrazných a nezapomenutelných prvků. Jedním z těch, kdo se nejvíc o ně zasloužil, byl Josef Peterka alias Bob Hurikán.

6.7.2018 v 15:13 | Karma: 28,10 | Přečteno: 1786x | Kultura

Libor Čermák

Pěší výlet lánskými lesy

Další pěší výlet do přírody, který jsem minulou sobotu podnikl, vedl nejdříve do Hamousova statku ve Zbečně, pak do hlubokých lánských lesů a nakonec do samotných prezidentských Lán. V jarním lese je vždy nádherně.

7.6.2018 v 9:29 | Karma: 15,17 | Přečteno: 403x | Cestování

Libor Čermák

Foglarovský pěší výlet do středu České republiky

Minulou sobotu jsem si udělal další pěší výlet. Vydal jsem se nejprve do Sluneční zátoky, pak do Ledče nad Sázavou a odtud do Číhoště, známé náboženským zázrakem a také tím, že se nalézá v přesném středu České republiky

14.5.2018 v 17:54 | Karma: 21,27 | Přečteno: 727x | Cestování

Libor Čermák

Beltainový výlet ze Sedlčan na keltské oppidum

Máme období keltského svátku Beltine. Tak proč se nepodívat na keltské oppidum u Hrazan? A nejen tam. Ale na zříceniny větrného mlýna, hradu Ostromeč a Kozí hřbet. A pak kolem Mastníku Do Sedlčan. Moje letošní první pěší třicítka.

1.5.2018 v 9:13 | Karma: 23,73 | Přečteno: 800x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet ze Ctěnic do Měšic

Pěší Výlet spojující dva zámky Ctěnice a Měšice jsem uskutečnil na Velikonoční pondělí. Šel jsem i místy dávného osídlení. Snad právě i kvůli tomu na mne krajina severně od Prahy působí i trochu magicky.

9.4.2018 v 6:13 | Karma: 13,95 | Přečteno: 458x | Cestování

Libor Čermák

Pěší výlet z Prokopského údolí na Vidouli

Pro první letošní pěší výlet jsem se rozhodl, že ho podniknu po romantických skalních místech našeho hlavního města Prahy. Šel jsem z Prokopáku přes Vidouli a zakončil jsem ho v parku Cibulka.

4.4.2018 v 17:13 | Karma: 19,09 | Přečteno: 894x | Cestování

Libor Čermák

Předvánočně foglarovská procházka Prahou

I v letošním roce jsem si v předvánočním období udělal procházku Prahou. Žádné nakupování, žádný shon. Jen výlet za památkami a za kulturou. Tentokrát byl navíc laděný jak ladovsky tak dokonce i foglarovsky

23.12.2017 v 15:55 | Karma: 24,22 | Přečteno: 899x | Cestování