Trasa metra „D“ by jistě byla nesmírně užitečná, protože by na podzemní dráhu navázala další důležité pražské čtvrti, jako jsou Krč, Libuš nebo Písnice. Pokud by se toto metro prodloužilo i za Pankrác ve směru na Náměstí Míru mohlo by to navíc odlehčit i stávající trase „C“. Ale tento druhý význam této trasy by se dal podle mého názoru vyřešit ještě další možností. Jak? To bych chtěl popsat v tomto článku. Myslím si totiž, že by se dalo nalézt ještě jedno řešení.
Tímto řešením by byla další, už pátá trasa pražského metra, a opět nová důležitá spojnice, která je také v dlouhodobém plánu a nazývá se „trasa E“ (viz http://metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST.htm. Ta by měla spojovat Pankrác a Smíchovské nádraží. A proč by byla tak důležitá? Protože by se cestování po Praze výrazně zkrátilo.
Zkusme se zamyslet, jak se v současné době dá dostat metrem dejme tomu z Prahy 4 na Prahu 5 a obráceně. Tradičně použijeme „trasu C“. A počítejte se mnou stanice: Pankrác – Pražského povstání – Vyšehrad – I. P. Pavlova – Muzeum – Hlavní nádraží – Florenc (zde navíc počítejme asi s pěti minutami přestupu na „trasu B“) – Náměstí republiky – Můstek – Národní třída – Karlovo náměstí – Anděl – Smíchovské nádraží. Jestli dobře počítám dostaneme se k počtu třinácti stanic, plus přestup na Florenci. Na zmiňované „trase E“, by byla mezi Pankrácí a Smíchovským nádražím buď jedna, maximálně dvě stanice. Takže zkrácení by bylo podstatně velké.
A navíc by i tato trasa dokázala odlehčit stávající trase „C“. Stačilo by na Pankráci přesednout na :“éčko“, pak na Smíchově na „béčko“, které by pak opět cestujícího dovezlo do centra.
Takže si myslím, že s prodloužením trasy „A“, vybudování trasy „D“, by se mělo začít co nejdříve uvažovat i o trase „E“. Podle mého názoru by to byla velice užitečná trasa, která by výrazně zkrátila cestování Prahou a hodně by pomohla i dalším věcem.
Související články: