Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pěší výlet do Uhlířských Janovic

Svůj další pěší výlet přírodou jsem podnikl z Doubravčan, kolem tvrze Žíšov, až jsem dorazil do Uhlířských Janovic. Ačkoliv jsem tu tolik turistů nepotkal, je to zajímavá trasa. Pojďte se mnou.

Já jsem se vydal z Prahy autobusem do Doubravčan, což je vesnice v okrese Kolín, která je částí města Zásmuky.

V Doubravčanech se naléza přírodní památka "Stébelnatá rula". Je to světově proslulá rula se stébelnatou strukturou, která připomíná zkamenělé dřevo. Nalézá se však na zahradě jednoho z domů.

A pak se tu nalézají dvě pravěká hradiště z doby bronzové. Jedno z nich na poli za touto kapličkou. Druhé je západním směrem od obce.

Z Doubravčan jsem se vydal po modré turistické značce. Když jsem přišel k potoku Výrovka, narazil jsem tady na louku s tábořištěm.

Asi tu v létě tábořili nějací skauti.

A nebylo to tady jediné tábořiště. O kus dál proti proudu bylo další.

A dokonce je tu vidět, kteří skauti tu mají tábory.

Potok Výrovka. Též se mu říká Vavřinecký potok.

A dokonce studánka "V Hlíně". Ale po suchém létu byla chudinka celá vyschlá.

A také chaty se tu nalézají.

Teď jsem dorazil do Davídkova, což je část obce Hryzely.

U rybníka se zde zrovna připravovala svatba.

O kousek dál jsem narazil na lávku přes Výrovku, kterou letos opravily děti z některého z okolních letních táborů. Schválně jsem ji přešel, abych se podíval, co je na druhém břehu potoka.

Je tam takováto mohutná skála. Ale u ní křížek! Co to?

Chlapče, chlapče! Cos tu prováděl?

Potom jsem přišel k chatové osadě pod nádhernou skálou.

Jmenuje se skalní masiv Buda.

A chatová osada zas Dakota. Nad vývěsní tabulí tu mají vyřezaného krásného indiána.

Modrá stezka mne nejprve přivedla na okraj obce Církvice.

A pak k obci Vavřinec. První písemná zmínka je z roku 1318 (doba vlády Jana Lucemburského)

Nalézá se tu pseudogotický kostel sv. Vavřince postavený v roce 1876-77.

A kousek za obcí zas rozlehlý Vavřinecký rybník.

A za ní víska Hatě z kaplí sv. Václava z roku 1841.

U vlakové stanice Hatě bohužel končí modrá turistická stezka. A tak jsem musel jít podél silnice.

Dorazil jsem po ní do vesničky Žíšov, která je však velice hezká a zajímavá.

Nalézá se zde například budova válcového mlýna s nádherně zdobenou fasádou.

Kostel sv. Mikuláše s barokní sochou stejného světce.

A původní gotická tvrz. Později přestavěná renesančně.

Já jsem se pak vydal směrem na Chmeliště, kde se po levé straně silnice nalézá stará opuštěná cihelna, ve které vzniklo několik jezírek s mokřady.

Když jsem došel do vsi Chmeliště, konala se zde zrovna akce místních hasičů.

Dokonce i do požární zbrojnice jsem nahlédl.

Z Chmeliště jsem se pak vydal pěšky kolem silnice do sousedních Uhlířských Janovic.

První zmínka o Uhlířských Janovicích je z roku 1250 (doba vlády Václava I.). Nalézá se zde například barokní kostel sv. Aloise Gonzagy, který byl dostavěn v roce 1795.

Já jsem si tu došel nejprve na trochu pozdní oběd. A pak zamířil na nádraží, ze kterého jsem se vlakem přes Ledečko a kolem Sázavy přes Čerčany vrátil zpět do Prahy.

Udělal jsem si tak hezký cca 20tikilometrový výlet po romantických místech. Navštívil jsem opuštěná tábořiště, přírodu a také jsem viděl zajímavé památky.

Zdroje: wikipedia, místní informační tabule, www.mapy.cz

Další výlety:154: Pěší výlet z Nového Města nad Metují do Náchoda, 153: Pěší výlet přes Olešnici v Orlických horách, 152:, Pěší výlet kolem Rokytnice v Orlických horách 151: Na třicet let starém kole podél Berounky, 150: Peší výlet na Šerlich a Velkou Deštnou, 149: Pěší výlet po Kačenčině stezce kolem Deštného v Orlických horách, 148:Pěší výlet lánskými lesy, 147: Foglarovský pěší výlet do středu České republiky, 146: Beltainový výlet ze Sedlčan na keltské oppidum, 145: Pěší výlet ze Ctěnic do Měšic, 144: Pěší výlet z Prokopského údolí na Vidouli, 143: Předvánočně foglarovská procházka Prahou, 142: Pěší výlet po Slavkovském lese, 141: Peší výlet z Chebu do Františkových Lázní, 140: Výlet po Mariánských Lázních a jeho okolí , 139: Pěší výlet kolem Františkových Lázní, 138: Výlet po hrázděných domečkách Chebska, 137: Na třicet let starém kole podél Vltavy, 136 a níž: viz rubrika výlety a tramping

Autor: Libor Čermák | sobota 6.10.2018 11:36 | karma článku: 18,84 | přečteno: 560x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

Po zázračném osvobození z indiánského zajetí se naši přátelé dostávají do srubu trapera Donalda, kde je jednak čeká odpočinek s idylkou, ale také se dozvědí jedno velké překvapení.

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,52 | Přečteno: 149x | Poezie a próza

Libor Čermák

Zázračné vysvobození z indiánského zajetí

Cesta našich přátel za tajemnou čelenkou pokračuje přes Brazelovu farmu, kde si budou vyprávět staré indiánské legendy. Nakonec ale padnou do indiánského zajetí. Ale i zde najdou spojence, který jim spolu s Manitouem pomůže.

12.8.2023 v 7:50 | Karma: 7,58 | Přečteno: 230x | Poezie a próza

Libor Čermák

Indián v Roswellu

Naši čtyři přátelé Tom, Jack, Dan a indiánských hoch Tokakua se ukryli ve vesnici Apačů. Proč? Když byly u petroglyfů Tří řek, všimli si, že je pronásledují čtyři banditi ze strýcova gangu. Morgan, Hill, Smith a Dark.

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39 | Přečteno: 177x | Poezie a próza

Libor Čermák

Tajuplnosti indiánských souhvězdí

Ve scifi westernu "Putování za tajemnou čelenkou" teď naše bandity pronásledované hrdiny převede sám velký Manitou přes hory a dostanou se tak do apačské vesnice, kde mimo jiné budou rozjímat nad indiánském pojetí hvězdné oblohy.

29.4.2023 v 13:34 | Karma: 8,77 | Přečteno: 187x | Poezie a próza

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

Dnes vás hrdinové mého seriálu přivedou na málo známé posvátné místo severoamerických indiánů, které je jistě zajímavé i z hlediska záhad a archeoastronautiky. K Petroglyfům Tří řek v Novém Mexiku.

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88 | Přečteno: 202x | Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení koně. Zkrvavení vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x
Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám