Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Peší výlet z Chebu do Františkových Lázní

V pořadí čtvrtý pěší výlet, který jsem podnikl během své letošní dovolené na Chebsku, vedl z Chebu, přes sopku Komorní hůrku do Františkových lázní. Pojďte se i vy se mnou touto trasou projít. 

A tak jsem se i další noc vyspal ve svém novém stanu v kempu v Stebnici a ráno jsem se vydal vlakem do Chebu

Chebsko bylo autonomní území, které v rámci Svaté říše římské, Zemí koruny české a Habsburské monarchie fungovalo mezi roky 1135-1721, dokud se pak nestalo součástí království Českého. Roku 1165 připadlo Chebsko římskému císaři Fridrichu Barbarossovi.

Dokonce mívalo i vlastní platidlo.

Poté střídavě patřilo Čechům i Německu. Na této fotografii jsem zachytil snad nejznámější soubor hrázděných staveb na chebském náměstí tzv. "Špalíček. Je to soubor gotických domů z 13. století.

Z náměstí jsem se vydal směrem k Ohři.

A pak i k hradu.

Bylo devět hodin. Jenomže ouha. Otevřeno měli až od deseti hodin.

Co dělat? Alespoň se projdu po Chebu. Toto je například chebské divadlo z roku 1874.

Chrám svatého Mikuláše a Alžběty v Chebu (Na podrobnosti klikni na odkaz) nebo na Výlet po hrázděných domečkách Chebska

Gotický kostel Nanebevzetí Panny Marie se nalézá v areálu františkánského kláštera.

Protože už se blížila desátá hodina, konečně jsem se vydal do Chebského hradu.

Hrad byl kolem roku 1180 vystavěn pro císaře Fridricha Barbarosu.V 15. století pak prošel hrad přestavbou.

Zříceniny hradu, Černou věž, sv. Erharta a Uršuly i další paláce jsem si nejprve prošel sám.

A v jedenáct hodin, jsem si šel s místním průvodcem prohlédnout i zdejší kasematy, které sloužily jako sklady a sklepy. Hrad jsem si nafotografoval a ze snímků zhotovil fotoblog "Chebský hrad". A po prohlídce jsem se vydal na chebské náměstí na oběd do restaurace.

A pak jsem se vydal podle Ohře po červené turistické trase na pěší výlet. A pro cykloturisty, a to nejen ty pověrčivé nebo ty s foglarovským duchem, mám takovou informaci, že tudy vede evropská dálková Cyklotrasa číslo EV13 (Eurovelo 13), neboli trasa po železné oponě. Je vhodná hlavně pro horská kola.

Tudy jsem došel až přehradě Skalka.

Po hrázi jsem ji přešel na druhou stranu.

Přehrada byla vybudována v letech 1962-64.

Dokonce palisádové bludiště tady vzniká.

Je součástí budovaného areálu "Kouzelný les".

Dorazil jsem k altánu, neboli k vyhlídce "Chebská stráž".

Je z ní hezký výhled na přehradu Skalka.

Než jsem dorazil do chebské části Skalka, přivítala mne ohrada s koňmi.

První písemná zmínka o Skalce je z roku 1299 (vláda Václava II.). Ve 14. století tu dokonce vznikl hrad. Statek, který je na fotografii se začal stavět roku 1634. Za minulého režimu byl využíván armádou a byl téměř zničen. Avšak v roce 2000 byl naštěstí upravern do současné podoby a je využíván jako hotel s konírnami.

Dětské hřiště a vzadu indiánské teepee.

Poslední výhled na přehradu Skalka. A za chvíli mne čeká jedna z nejzajímavějších přírodních zajímavostí v Česku.

Tak schválně, jestli pak už tušíte.

Malá nápověda. Tato štola z roku 1837 pomohla rozluštit dávný spor o původu této přírodní památky mezi tzv "neptunisty" (těmi co prosazovali torii, že památka vznikla usazením hornin ve vodním prostředí) a tzv. "plutonisty" (že je vulkanického původu).

A tady je rozuzlení mé hádanky. Tady opravdu nestojím mezi valy pravěkého hradiště, ale v kráteru Komorní hůrky, jedné z nejmladších čtvrtohorních sopek v ČR.

Její stáří se odhaduje mezi 900 -110 tisíci lety. V každém případě se tak stalo v době, kdy už žili lidé. A proto se zde dochovalo hodně pověstí především o trpaslících.

S komorní hůrkou jsem se rozloučil u tohoto kamenného smírčího kříže. Odkud jsem se dál vydal po modré turistické trase.

Ta z velké části bohužel vede po frekventované silnici. Proto jsm se snažil jít hlavně okraji lesa, jenž ji lemuje. Ale i tak se mi podařilo dostat do vísky Lužná.

Tam jsem se dál vydal po zelené turistické trase, která vede kolem rybníka "Amerika".

A tak se dostávám na samotný okraj Františkových Lázní. Tohle je hrázděná restaurace "Rudý baron".

A nedaleko ní je i zookoutek.

A ten jsem si také prošel.

Poté jsem si to namířil lesíkem k prameni Glauber II

A nakonec do samotných lázní. (Sluneční pramen).

Tady jsem tady byl před dvěma dny během výletuPěší výlet kolem Františkových Lázní, a tak ještě doporučuji svůj fotoblog "Obrázky z Františkových Lázní" A proto jsem se tady moc nezdržoval. Autobusem jsem si to namířil zpět do Chebu a pak vlakem do Stebnice a do kempu.

Myslím, že jsem i dnes poznal velice zajímavá místa a výlet proto stál za to.

Zdroje: wikipedia, místní informační tabule

Další výlety: 140: Výlet po Mariánských Lázních a jeho okolí139: Pěší výlet kolem Františkových Lázní, 138: Výlet po hrázděných domečkách Chebska, 137: Na třicet let starém kole podél Vltavy, 136: Pěší výlet po rozhlednách nad Slapskou přehradou, 135: Moje cesta s plnou polní v Českém ráji, 134 Pěší výlet Čertovou brázdou, 133: Pěší výlet po Kladensku, 132: Inlajnový výlet do pražských Vysočan, 131: Beltainový pěší výlet přírodou z Benešova do Týnce nad Sázavou, 130: Pěší výlet z Mladé Boleslavi do Bakova nad Jizerou, 129: Květný výlet kolem Kouřimi, 128: Pěší výlet z Běchovic do Úval 127: Pěší výlet Modřanskou roklí 126 a níž: viz rubrika výlety a tramping

Autor: Libor Čermák | pondělí 11.12.2017 9:53 | karma článku: 17,55 | přečteno: 736x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

Po zázračném osvobození z indiánského zajetí se naši přátelé dostávají do srubu trapera Donalda, kde je jednak čeká odpočinek s idylkou, ale také se dozvědí jedno velké překvapení.

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,52 | Přečteno: 149x | Poezie a próza

Libor Čermák

Zázračné vysvobození z indiánského zajetí

Cesta našich přátel za tajemnou čelenkou pokračuje přes Brazelovu farmu, kde si budou vyprávět staré indiánské legendy. Nakonec ale padnou do indiánského zajetí. Ale i zde najdou spojence, který jim spolu s Manitouem pomůže.

12.8.2023 v 7:50 | Karma: 7,58 | Přečteno: 230x | Poezie a próza

Libor Čermák

Indián v Roswellu

Naši čtyři přátelé Tom, Jack, Dan a indiánských hoch Tokakua se ukryli ve vesnici Apačů. Proč? Když byly u petroglyfů Tří řek, všimli si, že je pronásledují čtyři banditi ze strýcova gangu. Morgan, Hill, Smith a Dark.

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39 | Přečteno: 177x | Poezie a próza

Libor Čermák

Tajuplnosti indiánských souhvězdí

Ve scifi westernu "Putování za tajemnou čelenkou" teď naše bandity pronásledované hrdiny převede sám velký Manitou přes hory a dostanou se tak do apačské vesnice, kde mimo jiné budou rozjímat nad indiánském pojetí hvězdné oblohy.

29.4.2023 v 13:34 | Karma: 8,77 | Přečteno: 187x | Poezie a próza

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

Dnes vás hrdinové mého seriálu přivedou na málo známé posvátné místo severoamerických indiánů, které je jistě zajímavé i z hlediska záhad a archeoastronautiky. K Petroglyfům Tří řek v Novém Mexiku.

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88 | Přečteno: 202x | Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x
Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám