Jsou ty "burkiny" pro člověka vůbec zdravé?

V Česku se v souvislosti s čestlickým akvaparkem rozhořel spor o plavkách "burkinách". Vůbec se mi ale nelíbí, že novináři ony kritické komentáře vůči nim nazývají slovem "nenávistné". Například já bych si do nich vůbec nevlezl.

Jen se podívejme na titulky hlavních médií. Například idnes.cz: "Pražský akvapark čelí nenávistným komentářům, žen v burkinách se zastal". A tak bychom mohli pokračovat dál na další servery. Zajímalo by mne, proč autoři takových článků používají přídavné slovo "nenávistným", když v souvislosti s tímto je to něco, co má doslova a do písmene manipulační charakter s veřejným míněním. Proč raději nepoužívají jiné a v tomto případě lépe vystihující slovo "kritické"? V demokratické společnosti přeci každý člověk přeci může kritizovat to, co se mu z nějakého důvodu nelíbí. A je mi jedno, jestli to jsou třeba tzv. "burkiny" nebo něco jiného. Jestliže někdo kritizuje například možná pochybení v hygieně nebo to, že nějak oblečený člověk propaguje nějakou konkrétní ideologii, je to samozřejmě jeho právo takové věci kritizovat. Jestliže z něčeho čiší jakékoliv nebezpečí, je přeci správné na to upozornit. A vůbec nic na tom přeci není nenávistného, ale spíš naopak. I já mám o tomto oděvu pochybnosti. Například se ptám, zda je koupání pro člověka v takovýchto zvláštních plavkách vůbec zdravé?

Jak vím z fotografií, tak "burkiny" jsou zcela zvláštní plavky, které pokrývají celé tělo. Já osobně si od malička pamatuji, jak mi naši vždy v létě na koupališti říkali: "Libore, nebuď v těch mokrých plavkách moc dlouho, ať nenastydneš!" Možná se divíte, ale mám s tím bohužel své zkušenosti. Když jsem byl dítě, trpěl jsem na časté a opakované záněty plic. A dodnes si pamatuji, že když mi bylo asi třináct let a byl jsem na letním táboře, udělal jsem tam takovou jednu blbost. Bylo horko až k padnutí, a tak mne napadlo si namočit tričko a to si pak vzít na sebe. Za pár dní jsem přijel z tábora domů a co čert nechtěl, lehnul jsem s horečkami a se silným kašlem. Rodině jsem tím zkazil dovolenou a sobě asi třetinu prázdnin. Mělo to snad jen jedinou výhodu, že jsem za tu dobu v posteli přečetl celou Foglarovu "Stínadelskou trilogii", která mne ovlivnila tak, že jsem pak začal číst i další foglarovky. Ale to už je jedno. Kdybych si tenkát na sebe nevzal to mokré tričko, tak bych neonemocněl. 

A tak se ptám, když vidím, že někdo na pláži chodí v plávkách, které zakrývají celé tělo, nehrozí mu po koupání náhodou to samé, jako tenkrát mě? A to jsem to dostal jen dostal z "blbého" mokrého trička. Kdybych měl mít na sebe mokré všechno od hlavy až k patě, nevím, nevím, jak bych dopadl. Bylo to tenkrát pro mne poučení a už bych to nikdy v životě neudělal. 

Související články:

Víte proč Arabové vůbec nosí hadry na hlavě?

Je ten Ramadán pro člověka vůbec zdravý?

Autor: Libor Čermák | úterý 11.7.2017 5:55 | karma článku: 36,46 | přečteno: 1804x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,52

Libor Čermák

Indián v Roswellu

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88