Velikonoční čokoládový kalendář

Před vánoci mají děti tzv. "adventní kalendář", kde si každý den vybírají bonbonek. Ovšem proč by jeho nějaká obdoba nešla udělat i na velikonoce? Podle mého nápadu šla. A tady je na to návod.

Teď o velikonocích se dětem blíží Pondělí velikonoční. A to se mnozí kluci už jistě těší na koledu. A aby jim to rychleji uteklo, připravil jsem pro ně tzv, "velikonoční čokoládový kalendář". A jak, že jsem ho pojal? Jak jinak, než velikonočně. Jako tzv. Kalvárii nebo-li vrch s křížovou cestou. Křížová cesta by tradičně měla mít čtrnáct zastavení. A po celé naší České republice je jich snad téměř nepočítaně. Ale i tak se dají nalézt i jiné počty než těch klasických čtrnáct. Nejen proto jsem jich já udělal jen devět. A to také proto, že devět dní má i Svatý, neboli Velikonoční týden. Začíná o Květné neděli a končí právě na Pondělí velikonoční, kdy se podle prastaré české lidové tradice chodí na pomlázkovou koledu. 

Kalvárie jako kalendář

Jak si takovýto kalendář vyrobit? Nejprve si vytiskněte velký obrázek s kapličkami. Pokud možno na formát A4. Bílé plochy všech devíti kapliček pak vystřihněte jen ze tří stran. To proto, aby vznikla jakási dvířka.

A pak vytisněte i obrázek s jednodlivými vnitřními okénky na druhém obrázku. Opět si to vytiskněte na formát A4. Slepte je a přilepte je na rubovou stranu obrázku s kapličkami. Pokud budete chtít, můžete kalendář doplnit i okrajovými stranami a zadní stranou, ale to už nechám na vás. A na závěr můžete obsah okének doplnit i o čokoládu (případně o jiné bonbony). A děti tak buou mít velikonoční obdobu advnetního kalendáře.

Velikonoční Jeruzalém Libora Čermáka

Možná se ale ptáte, proč jsem pod obrázekem s kapličkami nechal takovou velkou bílou polchu. Pokud se vám nelíbí, klidně si ji odstřihněte. Ale já jsem tam toto místo nenechal jen tak pro nic za nic. Já jsem totiž tento kalendář použil pro pozadí tzv. "velikonočního Jeruzaléma", tedy velikonoční obdobu vánočních betlémů. A právě tu bílou plochu jsem použil pro nalepení dalších součástí tohoto Jeruzalému. Ale o těch zas příště.

Zastavení křížové cesty v Szchém Dole

Zbývá mi jen dodat, že jednotlivé kapličky, které jsem použil na Kalvárii, jsem namaloval podle kapliček křížové cesty ze Suchého Dolu u Police nad Metují, kde v 90. letech 19. století docházlo k údajným mariánským zjevením. Toto tajuplné poutní místo jsem osobně navštívil v předloňském roce (viz Suchý Důl, tam, kde došlo k mariánskému zjevení)

Psal jsem před třemi roky v rubrice Velikonoce 2014 :

Kde se o Velikonocích otvírají poklady?

Psal jsem před dvěma roky v rubrice: Velikonoce 2015 :

Jak Trautenberk s Hajným předpověděli problémy českého internetu

Psal jsem před rokem v rubrice Obrázky z cest :

Velikonoční Staroměstské náměstí

A další související články:

Vánoční doba: Jak si Matěj vyráběl adventní kalendář

 

Autor: Libor Čermák | neděle 9.4.2017 5:13 | karma článku: 12,76 | přečteno: 665x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,53

Libor Čermák

Indián v Roswellu

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88