Libor Čermák

Dětem se zalíbilo jedno zvířátko. A určitě neuhodnete jaké.

1. 04. 2017 6:02:13
Zjistil jsem to poprvé vloni na jaře, když jsem jako zaměstnanec našeho klubu převáděl skupinku dětí ze školní družiny na naše kroužky. Najednou se někteří z nich zastavili u jedné zdi a začali tam cosi hledat.

"Co tam hledáte?" zeptal jsem se.

"Tady jsou mravkolvi!" Odpověděl mi jeden z nich. A začal mi o nich vyprávět. Pak jsme přišli k tělocvičně. A co myslíte, že tyto děti u její zdi objevily? Opět pasti mravkolvů! To jsem se dozvěděl, že někteří si je už i dokonce vykopali ze země a odnesli domů na zahrádku, kde je chovají. A když už mi po tréninku začal o mravkolvech vyprávět i tatínek jednoho z kluků, řekl jsem si, že jejich pozorování by jistě bylo zajímavé doplnění programu i mého turistického oddílu.

Udělal jsem to jak vloni na jaře, tak i letos. Vzal jsem je k té zdi tělocvičny, která naštěstí není od naší klubovny daleko. Dětem jsem dal za úkol, aby našly mravence, kterého jsme potom vložili do jedné z trychtýřkovitých pastí. Ony možná mravkolva zatím znaly jen z příběhů o Ferdovi mravencovi. Ale když viděly, jak i ve skutečnosti na mravence začal mravkolev házet hlínu, koukaly na to jak u vytržení. Jak to vypadá, můžete se podívat například na tomto vidou https://www.youtube.com/watch?v=nsznXgWyrHg, které jsem nalezl na internetu.

Přitom jsem jim také pověděl, že je to ve skutečnosti larva jednoho ze sítokřídlého hmyzu, která žije pod zemí. A těmito trychtářkovitými pastmi z písku nebo drobné hlíny chytá hmyz, kterým se živí.

Takže, až i vy budete chtít ukázat svým dětem nějakou zajímavost z přírody, můžete zklusit právě najít mravence a pasti marvkolvů. Myslím si, že z nich děti budou doslova unešeny.

zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Mravkolev

Související články:

Kluci z turisťáku mne překvapili: ukliďme oboru!

Jak v dětech vypěstovat vztah ke stromům?

Už jste zkoušeli s dětmi dělat otisky stromů?

Ať si děti staví lesní bunkry

Rubrika tábornictví a turistika

Autor: Libor Čermák | karma: 19.01 | přečteno: 759 ×
Poslední články autora