Kruhy v obilí – byl jsem přímo na místech činu

12. 08. 2008 22:01:46
VELKÁ BRITÁNIE 23.-31. července 2008. Od začátku května připravuji pro čtenáře blogu seriál o nových agrosymbolech po celém světě. Avšak v červenci jsem se vydal přímo do Wiltshiru, kde jsem se na vlastní oči přesvědčil, že tento jev je skutečný a hlavně i mimořádný.
V piktogramu na East Field u Alton Barnes
V piktogramu na East Field u Alton BarnesLibor Eermák
Člověk, který se o něco zajímá, tak chce zpravidla poznat o předmětu svého zájmu co možná nejvíce. To samé platí o i mne. Od patnácti let se zajímám o záhady všeho druhu, a to včetně kruhů v obilí. Snad každý rok jsem četl zprávy o těchto záhadných obrazcích, které se každý rok objevují nejen v Anglii, a to nejvíce v okolí obcí Avebury a Alton Barnes. Dokud člověk o nějaké takové oblasti jen čte, je to pro něj jenom nějaká oblast někde v dálce, či oblast z knížek a časopisů. Tak tomu až do letoška bylo i pro mne. Ale protože v červnu došlo ke zrušení akce, kterou jsem původně plánoval na léto, tak jsem si vymyslel několikadenní zahraniční dovolenou přímo v anglickém hrabství Wiltshire. Celou ji popisovat nebudu. Koho zajímá její průběh, může navštívit speciální stránky, které jsem po návratu připravil:

http://www.sweb.cz/cermak.libor/anglie08/index.htm

Ovšem s nejdůležitějšími poznatky, které se týkají tohohle fenoménu, s těmi bych se s vámi rád podělil.

O tomto fenoménu koluje spousta názorů. Dokonce se vyskytl i takový, že kruhy v obilí vznikají pouhou fotomontáží. Takže, vážení přátelé, pokud byste chtěli sdílet tento názor, tak byste udělali nejlépe, stejně jako já, kdybyste si zajeli pěkně do Anglie a přesvědčili se o tom, že je tento fenomén naprosto reálný. Já sám jsem zde navštívil asi dvanáct skutečných obrazců v obilí. Ale úžasných. A pokud by mi náhodou někdo chtěl jejich existenci vyvracet, tak už mi nezbude nic jiného, než si zaťukat na čelo.

Avebury, jak už jsem psal v dřívějších kapitolách, je veliký pravěký kruh z menhirů, které hravě kolikrát převyšují i ten největší český u Klobuk. A hned vedle tohoto kruhu nalézá se pole. A právě zde se letos objevil fascinující piktogram ve tvaru sluneční soustavy http://www.cropcircleconnector.com/2008/aveburymanor/aveburymanor2008a.html. Co víc, tento piktogram zobrazuje devět planet sluneční soustavy, takže je do něj zahrnuta i oběžná dráha Pluta (včetně překřížení dráhy Neptuna). Jak je vidět, tajuplní autoři kruhů v obilí nerespektují výsledek hlasování pozemské Mezinárodní astronomické unie o vyřazení tohoto tělesa z rodiny planet. A já s nimi naprosto souhlasím. Už jednou jsem na tuto věc napsal svůj názor. Viz http://cermak.libor.sweb.cz/pluto.htm . Ale když jsem tento obrazec 24. července navštívil, nestačil jsem se divit. Jednak se rozšířilo Slunce, a to tak, že pohltilo Merkur a Venuši. Doufám jen, že nám tím tajemní tvůrci nechtějí naznačit to, že by se naše centrální hvězda měla v blízké budoucnosti proměnit v novu. Druhý údiv však přišel vzápětí. Pouhé dva dny před mojí návštěvou tohoto piktogramu se v jeho těsném sousedství objevil druhý! http://www.cropcircleconnector.com/2008/aveburymanor2/AveburyManor2bs.gif Ovšem to, čeho jsem byl svědkem, bylo totálně popiktogramované pole. Jeho majitel se zřejmě pro letošek může rozloučit se svojí úrodou.

Nyní se přesuňme zhruba sedm kilometrů jižně, a to do oblasti Alton Barnes, nedaleko něhož jsem byl v kempu ubytovaný. Můžu říci, že v naší republice jsem takové místo ještě nepoznal. Jeho okolí zdobilo hned šest piktogramů. Když jste vyšplhali na vrcholek kopce Milk Hill (to je ten kopec, co je na něm ta známá kresba bílého koně), mohli jste mít jejich většinu hned jak na dlani. A některé dokonce vznikli přímo v době, kdy jsem tu pobýval, a tak jsem si mohl na vlastní kůži vyzkoušet, jaké je to navštívit obrazec, který není starý ani 24 hodin. Nejfascinující byl (nebo možná ještě je) ten, kterému jsem dal český pracovní název „Vlašťovky“ Prohlédnout si ho můžete na http://www.cropcircleconnector.com/2008/southfield/southfield2008.html .Ruku na srdce, páni skeptici, jak pak by se s tím asi někdo piplal s provázky a klacky, aby udělal všech dvanáct vlaštovek, jednu jako druhou? Ví se akorát to, že vznikl kolem 22. července ve dvou fázích. Pro zajímavost, nedaleko odtud, v srpnu 1998 parta nadšenců zkoušela pro BBC vyšlapat poměrně složitý obrazec. Obsahoval kolem stovky kroužků. K tomu, aby ho zhotovili, však potřebovali dlouhých 48 hodin, a navíc ještě na uzavřeném poli. A i přesto se nevyhnuli nepřesnostem, které jsou pro padělky typické. Tady nic takového nebylo a jeho celková plocha je evidentně větší než plocha toho padělku z roku 98.

Naproti tomuto poli přes silnici do Pewsay se nalézá další velice rozlehlé pole. Říká se mu East Field. Tak v době mého příjezdu do Wiltshiru ho zdobil také jeden piktogram (http://www.cropcircleconnector.com/2008/eastfield/eastfield2008.html ). Avšak když jsem šel v neděli 27. července se podívat na další piktogramy u Lockeridge, všiml jsem si, když jsem byl na vrcholku Milk Hillu, že tu vznikl další piktogram ve tvaru hvězdy. http://www.cropcircleconnector.com/2008/eastfield2/eastfield2008b.html . Když jsem tento piktogram navštívil, byl jsem z něj doslova fascinován. Poprvé v životě jsem zde spatřil na vlastní oči to, co jsem zatím viděl pouze na fotografiích. Naprosto fascinující středy, ve kterých bylo obilí propletené do jakého si hnízda. A aby se to nepletlo ještě více, v některých středech rostlo i několik neporušených klasů, neklamné znamení, že zde žádný kůl zapíchnutý být nemohl. Ostatně tohoto jevu jsem si všiml i u jiných zdejších obrazců včetně Vlaštovek. Vše mám na svých stránkách zdokumentované.

Avšak hned následující noc vznikl v této oblasti další piktogram, a to dokonce asi jen 300 metrů od kempu, kde jsem byl ubytovaný. Vypadal nějak jako panáček v prstenci z jednou nohou http://www.cropcircleconnector.com/2008/honeystreet3/honeystreet2008c.html . I zde mne fascinovalo stojící obilí. Navíc obvodový prstenec místo toho, aby byl stočený jedním směrem, bylo v něm v nejsevernějším bodě obilí naváté z obou stran, jako třeba nějaká duna v poušti.

Navštívil jsem i další obrazce. Už jsem se zmínil o Lockeridge http://www.cropcircleconnector.com/2008/westwoods2/westwoods2008.html a http://www.cropcircleconnector.com/2008/westwoods/westwoods2008.html . Navštívil jsem též piktogramy u Hortonu http://www.cropcircleconnector.com/2008/horton/horton2008.html a u All Cannings http://www.cropcircleconnector.com/2008/allcannings/allcannings2008a.html. A všechny na mě udělali zajímavý dojem.

Jak jsem se tak po tomto kraji toulal, všiml jsem si ještě jedné zvláštnosti. Neustále zde totiž létají vojenské helikoptéry. A kruhy v obilí, ty jako by je nějak zvlášť zajímaly. Každou chvíli jsem viděl, jak nad nimi krouží. A i vlastně šlo podle jejich letu poznat, kde právě vznikl nějaký nový obrazec. A závěrem svého článku se tak ptám. Myslíte si, že by takto armádu zajímaly pouze výtvory nějakých vtipálků? A nebo je za tím něco mnohem důležitějšího?

Libor Čermák

 

Předešlé díly seriálu

7. http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/43153/Leto-plne-obrazcu-v-obili.html

6. http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/41271/Zahadne-obrazce-v-obili-nam-vznikaji-jako-houby-po-desti.html

5. http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/40252/Jsou-za-vsemi-obilnymi-piktogramy-padelatele.html

4. http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/39275/Za-tajemstvim-dalsich-kruhu-v-obili.html

3. http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/38423/Vylet-za-novymi-kruhy-v-obili.html

2. http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/36593/Jak-pokracuje-letosni-sezona-kruhu-v-obili.html

1. http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/34871/Prvni-obilne-formace-letosniho-roku.html

Autor: Libor Čermák | úterý 12.8.2008 22:01 | karma článku: 19.04 | přečteno: 3424x

Další články blogera

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

Po zázračném osvobození z indiánského zajetí se naši přátelé dostávají do srubu trapera Donalda, kde je jednak čeká odpočinek s idylkou, ale také se dozvědí jedno velké překvapení.

28.10.2023 v 7:46 | Karma článku: 7.68 | Přečteno: 144 |

Libor Čermák

Zázračné vysvobození z indiánského zajetí

Cesta našich přátel za tajemnou čelenkou pokračuje přes Brazelovu farmu, kde si budou vyprávět staré indiánské legendy. Nakonec ale padnou do indiánského zajetí. Ale i zde najdou spojence, který jim spolu s Manitouem pomůže.

12.8.2023 v 7:50 | Karma článku: 6.83 | Přečteno: 227 |

Libor Čermák

Indián v Roswellu

Naši čtyři přátelé Tom, Jack, Dan a indiánských hoch Tokakua se ukryli ve vesnici Apačů. Proč? Když byly u petroglyfů Tří řek, všimli si, že je pronásledují čtyři banditi ze strýcova gangu. Morgan, Hill, Smith a Dark.

17.6.2023 v 10:23 | Karma článku: 6.39 | Přečteno: 177 |

Libor Čermák

Tajuplnosti indiánských souhvězdí

Ve scifi westernu "Putování za tajemnou čelenkou" teď naše bandity pronásledované hrdiny převede sám velký Manitou přes hory a dostanou se tak do apačské vesnice, kde mimo jiné budou rozjímat nad indiánském pojetí hvězdné oblohy.

29.4.2023 v 13:34 | Karma článku: 8.77 | Přečteno: 185 |

Další články z rubriky Věda

Dana Tenzler

Barvy v kuchyni (3) - přírodní červená

Blíží se Velikonoce. Napadlo vás někdy, čím se vlastně barví velikonoční vajíčka? Jakými přírodními nebo umělými barvivy se dá jídlo barvit dnes a jak tomu bylo v minulosti? (délka blogu 3 min.)

28.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 13.13 | Přečteno: 127 | Diskuse

Zdenek Slanina

Problém co začal už Arrhenius: Kysličník uhličitý a doba ledová - a teď i sopečné aktivity

Už S. Arrhenius řešil vztah obsahu CO2 v atmosféře i k době ledové. Tehdy hlavně ukázal, že jeho navyšování v atmosféře povede k nárůstu její teploty. Nyní výzkumy z univerzity v Sydney ukazují na roli sopek v nástupu ochlazování.

26.3.2024 v 5:22 | Karma článku: 24.46 | Přečteno: 516 |

Martin Tuma

Berte Viagru, dokud si na to vzpomenete

Rozsáhlá studie odhalila významné snížení výskytu Alzheimerovi nemoci u pravidelkných uživatelů Viagry

25.3.2024 v 14:17 | Karma článku: 13.60 | Přečteno: 303 | Diskuse

Dana Tenzler

Barvy v kuchyni (2) - průmyslová žlutá

Blíží se Velikonoce. Napadlo vás někdy, čím se vlastně barví velikonoční vajíčka? Jakými přírodními nebo umělými barvivy se dá jídlo barvit dnes a jak tomu bylo v minulosti? (délka blogu 3 min.)

25.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 14.44 | Přečteno: 189 | Diskuse

Dana Tenzler

Barvy v kuchyni (1) - přírodní žlutá

Blíží se Velikonoce. Napadlo vás někdy, čím se vlastně barví velikonoční vajíčka? Jakými přírodními barvivy se dá jídlo barvit dnes a jak tomu bylo v minulosti? První díl seriálu o barvách.

21.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 18.12 | Přečteno: 293 | Diskuse
Počet článků 2384 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1897

Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...