dovolená 2013 - Jeseníky

Libor Čermák

Výlet za zlatem do Zlatých hor

To, že v Jeseníkách je hodně zajímavých míst, to přeci vím. A tak na jedno z nich jsem se vydal i při mém dalším výletu. Tentokrát jsem si vybral Zlaté Hory, kde se dříve těžilo a stále by se pořád mohlo těžit zlato.

9.9.2013 v 19:07 | Karma článku: 23.60 | Přečteno: 1265 |

Libor Čermák

Horská túra přes Dlouhé stráně

Čtvrtý den v Jeseníkách jsem se rozhodl, že opět navštívím ta výše položená místa. A tak jsem se rozhodl, pro zdejší unikátní technický výtvor přečerpávací vodní elektrárnu Dlouhé stráně.

5.9.2013 v 10:37 | Karma článku: 20.02 | Přečteno: 1293 |

Libor Čermák

Dlouhé stráně – netradiční reportáž z budoucnosti

Píše se 3. září roku 5133 pátého věku lidstva. Na jednom ze zdejších televizních okruhů probíhá pořad o záhadách minulosti. Objevil se v něm opět spisovatel Chiraniken, jenž se divákům přihlásil z hor.

3.9.2013 v 11:15 | Karma článku: 21.49 | Přečteno: 2249 |

Libor Čermák

Pěší túra kolem Rejvízu

Moje třetí letošní jesenická túra byla zase jedna z těch delších. Rozhodl jsem se, že půjdu z Jeseníku na Revíz. A pak zpět dolů z kopců přes Písečnou, kde navštívím zdejší jeskyně na Špičáku.

1.9.2013 v 15:05 | Karma článku: 22.29 | Přečteno: 1063 |

Libor Čermák

Magický Rejvíz

Je to poklidná horská vesnička s roubenými stavbami lidové architektury. Ale také přírodní rezervace se starými pověstmi. To všechno je Rejvíz u Jeseníku.

29.8.2013 v 5:48 | Karma článku: 22.36 | Přečteno: 1267 |

Libor Čermák

Horská túra z Pradědu na Červenohorské sedlo

Naplánoval jsem si výlet přímo do nejvyšších míst Jeseníků. Pěší túru po tzv. „jesenické magistrále“, která vede po zdejších hřebenech. Vydal jsem se od Ovčárny přes Praděd na Červenohorské sedlo.

28.8.2013 v 13:37 | Karma článku: 20.51 | Přečteno: 1797 |

Libor Čermák

Červenohorské sedlo (fotoblog)

Hory mají svůj nepřekonatelný půvab. Jak v zimě, tak v létě. Třeba Červenohorské sedlo v Jeseníkách je známé lyžařské centrum. Ale i v létě tu je nádherně. A turistika po okolních kopcích vždy zavání dobrodružstvím.

25.8.2013 v 12:40 | Karma článku: 21.66 | Přečteno: 799 |

Libor Čermák

Mystický Praděd a Petrovy kameny

V nejvyšších polohách Jeseníků se nalézají dvě velice tajuplná místa. Je to jednak Praděd, nejvyšší vrchol tohoto pohoří. A pak Petrovy kameny, které se od něj nalézají asi pouhý kilometr.

24.8.2013 v 6:00 | Karma článku: 33.76 | Přečteno: 9395 |

Libor Čermák

Pěšky z Lipové do Jeseníka

Jako nadšený turista považuji za vyvrcholení sezony, když se vydám po horách. Letos jsem si vybral Jeseníky. A tak jsem s krosnou, se stanem a spacákem nasedl v Praze na autobus a vydal jsem se směr Lipová Lázně.

23.8.2013 v 6:18 | Karma článku: 23.22 | Přečteno: 1530 |

Libor Čermák

Lázně Jeseník (fotoblog)

Byly to první vodoléčebné lázně na světě. Založil je Vinzenz Priessnitz. A to díky jednomu zážitku, který poznal jako malý chlapec. Kéž by takových to všímavých, a to nejen dětí bylo dost i v dnešní době.

21.8.2013 v 5:46 | Karma článku: 21.79 | Přečteno: 1080 |

Libor Čermák

Jesenická panorámata

Když se v létě dostanu na hory, považuji to za vyvrcholení své turistické sezóny. Letos jsem se vydal do Jeseníků. Pohledy na horské hřebeny považuji vždy za to nejhezčí, co lze na horách spatřit.

20.8.2013 v 6:57 | Karma článku: 21.73 | Přečteno: 912 |
Počet článků 2384 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1896

Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

více