dovolená 2012 Sloupsko

Libor Čermák

Zřícenina hradu Tolštejn

V dnešním fotoblogu vás pozvu na zříceninu gotického hradu Tolštejn nedaleko Jiřetína pod Jedlovou v Lužických horách. Tvoří zajímavou dominantu tohoto kraje. A co víc, je na něm i vyhlídka do okolí.

21.1.2018 v 5:56 | Karma článku: 20.34 | Přečteno: 751 |

Libor Čermák

Skalní hrad Sloup

Skalní hrad Sloup je nezapomenutelné místo nedaleko Nového Boru. Já jsem zde byl v roce 2012. A tak jsem si v tomto fotoblogu na tuto úžasnou památku v pískovcových skalách zavzpomínal.

15.1.2018 v 10:30 | Karma článku: 23.20 | Přečteno: 939 |

Libor Čermák

Ze Sloupu na hrad Svojkov a hrad Pihel

Když jsem byl ve Sloupu v Čechách, uvědomil jsem si, že je tu další zajímavá trasa, kterou jsem ještě neprošel. Vede přes skalní města i skalní hrady. A tak batůžek na záda a šup na další pěší túru.

2.9.2012 v 6:35 | Karma článku: 24.47 | Přečteno: 1935 |

Libor Čermák

Magické skalní město Modlivý důl

Když přijdu do nějakého skalního města, mám pocit úžasu. Ale když je tam navíc ještě něco zajímavého postaveno, tak mám navíc pocit něčeho povznášejícího. Tak tohle všechno splňuje Modlivý důl u Svojkova.

30.8.2012 v 5:59 | Karma článku: 20.09 | Přečteno: 1568 |

Libor Čermák

Výstup na Klíč a ještě úžasnější sestup

Můj další pěší výlet vedl na další tajuplnou horu Lužických hor, na pověstmi opředený Klíč. Ještě úžasnější než samotné pověsti, je však zdejší příroda, rozhled a fenomenální skalní výtvor, jenž se zde nalézá.

29.8.2012 v 6:51 | Karma článku: 21.51 | Přečteno: 2702 |

Libor Čermák

Pěší výlet po Jedlové

Když jsem někde na dovolené, vždy se také snažím navštívit i nějaká výše položená místa. A protože jsem byl v Lužických horách, zvolil jsem lokalitu Jedlové a její okolí.

27.8.2012 v 6:28 | Karma článku: 20.13 | Přečteno: 1798 |

Libor Čermák

Pěšky ze Sloupu do Kamenického Šenova

Využít se musí každý den dovolené, a tak i třetí den jsem se vydal na pěší túru. Tentokrát jsem šel přes Havraní skály, Nový Bor, Panskou skálu až do Kamenického Šenova.

23.8.2012 v 6:32 | Karma článku: 17.73 | Přečteno: 1340 |

Libor Čermák

Jedinečné varhany – Panská skála

Když je nějaká propagace česka v cizině, téměř vždy je tam snímek Hradčan, Karlštejnu a Panské skály u Kamenického Šenova. Tento jedinečný čedičový skalní útvar dokáže poskytnout jedinečné záběry pro fotografie.

22.8.2012 v 6:17 | Karma článku: 22.69 | Přečteno: 1291 |

Libor Čermák

Havraní skály - romantické skalní útvary

Na svých toulkách v okolí Sloupu jsem narazil na další málo známé, avšak zajímavé skalní město. Sedm pískovcových věží Havraních skal tu ční z kopce. A zdejší romantice dopomáhá i několik pověstí, jež se k nim vážou.

20.8.2012 v 5:51 | Karma článku: 19.87 | Přečteno: 1446 |

Libor Čermák

Mé dobrodružství na lanovém parku

Všimli jste si nového fenoménu, který se čím dál víc objevuje v našich lesích, parcích a lesoparcích? Jsou to lanové parky. A tak ani já jsem neodolal a jeden takový jsem vyzkoušel v kempu, kde jsem stanoval.

19.8.2012 v 6:15 | Karma článku: 15.81 | Přečteno: 1291 |

Libor Čermák

Pěší túra ze Sloupu přes Ortel a do Cvikova

Ráno jsem se ve svém stanu probudil, vykopal se ze spacáku a rozhodl se k dalšímu pěšímu dobrodružství. Tentokrát jsem se vydal ze Sloupu přes tajuplnou horu Ortel, přes Cvikov na Dutý kámen a zpět.

18.8.2012 v 6:40 | Karma článku: 22.81 | Přečteno: 1966 |

Libor Čermák

Málo známé skalní město Dutý kámen

Skalních měst u nás máme opravdu hodně. Prachovské skály, Adršpašské skály, Kokořínsko a mnohé další jsou více než známé. Ale skalní město Dutý kámen v Lužických horách zná asi málokdo.

16.8.2012 v 6:03 | Karma článku: 22.64 | Přečteno: 1923 |

Libor Čermák

Výlet po Sloupu v Čechách

Tak zabalit krosnu a konečně ven do přírody. Pro toto léto jsem si vybral Sloup v Čechách, kde jsem se rozhodl pár dní strávit pod stanem ve zdejším kempu.

14.8.2012 v 6:51 | Karma článku: 21.49 | Přečteno: 2320 |

Libor Čermák

Sloupské roubenky

Stará venkovská architektura má své kouzlo dávných časů. Tyto roubenky se nalézají ve Sloupu v Čechách a společně se zdejším skalním hradem vytvářejí tu pravou pohádkovou atmosféru.

12.8.2012 v 6:15 | Karma článku: 24.72 | Přečteno: 1692 |
Počet článků 2384 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1896

Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

více