myšlenky

Libor Čermák

Děkuji, ale aktovku na kolečkách bych dítěti nepořídil

Všimi jste si, že v poslední době se začínají objevovat žáci ZŠ, kteří místo té klasické školní tašky na záda mají tašku na kolečkách s takovou vytahovací rukovětí? Já k těmto věcem rozhodně sympatie nemám. A hned řeknu proč.

9.1.2019 v 5:13 | Karma článku: 27.62 | Přečteno: 1083 |

Libor Čermák

Proč se u televize často usíná?

Myslím si, že se to stává občas snad každému z nás. Díváte se na televizi na nějaký pořad, který vás zaujme. No jo, ale i přesto, že vás to zaujmulo, najednou později zjistíte, že jste to nedokoukali, protože jste při tom usnuli.

29.12.2018 v 6:29 | Karma článku: 22.61 | Přečteno: 1048 |

Libor Čermák

Encyklopedie zapomenutých zvyků adventu a Vánoc

Adventní a vánoční doba byly odedávna bohaté na nejrůznější obyčeje. Bohužel jich mnoho už vymizelo, což je jistě škoda. Pojďme spolu po nich trochu poohlédnout. Kdyby nevymizely, určitě by i dnes dělaly Vánoce víc kouzelnějšími.

9.12.2018 v 16:39 | Karma článku: 19.61 | Přečteno: 1469 |

Libor Čermák

V čem česká televizní tvorba pro děti a mládež silně pokulhává?

Skoro každý den někde vyjde úvaha o tom, jak dnešní děti chodí málo ven. A míso toho vysedávají doma u nejrůznějších debilizátorů. Není to také tím, že se málo točí filmů z obyčejného života dětí? Ve 20. století to ale bylo jinak.

4.11.2018 v 5:09 | Karma článku: 24.66 | Přečteno: 768 |

Libor Čermák

Zpoplatněné články na internetu nemají žádnou seriózní hodnotu

Vždy mne dokáže vyvést z míry, když mne nějaký zdroj na internetu přivede na článek, který je zpoplatněný. Protože je to článek jen pro omezený počet čtenářů, tak to pro mne není plnohodnotné informační médium.

23.8.2018 v 8:42 | Karma článku: 27.03 | Přečteno: 624 |

Libor Čermák

ZUŠky by se měly více zaměřit i na dospělé

Všimli jste si někdy, že základní umělecké školy a podobné organizace zaměřené na výuku hry na hudební nástroje, se zaměřují převážně na děti? Já mám však pádné argumenty, že by se měly více zaměřit i na dospělé.

27.7.2018 v 6:13 | Karma článku: 17.26 | Přečteno: 522 |

Libor Čermák

Autoři, nenechejte si den kazit hlupákama

Všichni vy, co někam píšete, už se vám také určitě stalo, že na vaší práci někdo reagoval způsobem, který má od inteligence daleko. Takový člověk není nic jiného, než obyčejný závistivka a chce vám zkazit dobrý pocit ze psaní.

15.7.2018 v 13:50 | Karma článku: 32.18 | Přečteno: 870 |

Libor Čermák

Už chtějí zakazovat i modelářské stavebnice!

Firma na modelářské stavebnice Revell prý musela stáhnout jednu ze svých nových stavebnic. Proč? Přišla s velice zajímavým nápadem udělat stavebnici létajícího talíře, což je pro mne naprosto fantastický nápad.

22.6.2018 v 6:13 | Karma článku: 35.09 | Přečteno: 3137 |

Libor Čermák

Petr Ginz - nešťastný osud fenomenálního chlapce

Když jsem tuto neděli navštívil terezínskou tryznu a pak se prošel po Terezíně, nemohl jsem si nevzpomenout na jednoho z fenomenálních hochů, zde za 2. světové války uvězněného a později usmrceného v Osvětimi. Na Petra Ginze.

23.5.2018 v 4:35 | Karma článku: 26.02 | Přečteno: 1162 |

Libor Čermák

Jak mi mimozemšťani pomáhali ve škole

Myslíte si, že je tento titulek přitažený za vlasy? Ne není. Mimozemšťani mi skutečně v dětství pomáhlali na základní škole. A vděčím jim i za to, že jsem vystudoval střední školu. Nevěříte? Čtěte dál a dozvíte se, jak to myslím.

12.2.2018 v 6:50 | Karma článku: 17.82 | Přečteno: 609 |

Libor Čermák

Symbol kříže jako pojítko mezi náboženstvími

Už jste si všimli toho, kolik významných náboženských filozofií používá symboliku kříže? Je jich opravdu hodně. A to nejen v současnosti, ale i v historii. Až se mi zdá, že by tento symbol mohl být společným mostem mezi nimi.

4.7.2017 v 6:13 | Karma článku: 20.97 | Přečteno: 4222 |

Libor Čermák

Počítačové hry na letních olympijských hrách? Prosím?

Dnes ráno jsem ve Studiu 6 na České televizi sledoval příspěvek o tom, že existuje snaha dostat hráče počítačových her na letní olympijské hry. Nevím jak vy, ale já jsem se začal chytat za hlavu.

21.4.2017 v 10:06 | Karma článku: 18.28 | Přečteno: 626 |

Libor Čermák

Jaké byly či budou tři nejkrásnější dny v dějinách naší civilizace?

Občas mne napadá taková věc, že se zkouším zamýšlet nad tím, jaké tři dny v dějinách naší civilizace by byly vůbec ty nekrásnější. A můj názor na to? Jeden z nich už přišel. Na další dva ještě čekáme. A jaké by to tedy měly být?

29.11.2016 v 6:04 | Karma článku: 17.27 | Přečteno: 514 |

Libor Čermák

Máte zaměstnání a nebo povolání?

Cítíte také ten rozdíl mezi pojmem "zaměstnání" a "povolání"? Myslím si, že je to velký rozdíl. Pracovním smyslem cílem každého člověka by nemělo být pouhé zaměstnání, ale především vykonávat své povolání.

28.8.2016 v 7:02 | Karma článku: 20.25 | Přečteno: 3488 |

Libor Čermák

Náboženští fanatici kontra mimozemšťané

Dnes jsem si připravil takový komiksový obrázek. Je to trochu filozofie. Ať někdo dokáže, že to tak nebylo. Podle mne bylo. A zajímavé je také to, co bude, až k tomu takhle dojde.

30.7.2016 v 6:13 | Karma článku: 26.77 | Přečteno: 1187 |

Libor Čermák

Jaký je přínos světových náboženství pro lidskou civilizaci?

Co jsou to náboženství? Jsou to jenom ideologie, kterým věří jen nějací náboženští fanatikové? A nebo je to také něco, co může významně přispět k pozitivnímu rozvoji naší planetární civilizace?

29.3.2016 v 6:33 | Karma článku: 24.64 | Přečteno: 1293 |

Libor Čermák

I zakázané boty s okovy by mohly být užitečné!

Je tomu asi 3 roky, co firma Adidas přišla s botami, jež vypadaly jako kecky. Avšak ze zadní strany vycházel plastový řetěz ke gumovým řemínkům nad kotníkem. Ale po kritice, že připomínají otrokářská pouta, byly z prodeje staženy.

9.10.2015 v 6:05 | Karma článku: 15.00 | Přečteno: 682 |

Libor Čermák

Jste synestezici?

Synestezie je zvláštní způsob vnímání, kdy dotyčný například vnímá nejen barvu, chuť či zvuk atp. Ale i například barvu či tvar zvuku, chuť tvarů, atp. Možná si teď říkáte, že tito lidé jsou asi blázni. Je tomu přesně naopak.

17.9.2015 v 7:12 | Karma článku: 16.22 | Přečteno: 2535 |

Libor Čermák

Jaké je tajemství modré, zelené a čiré barvy?

Nedávno jsem na internetu četl zajímavý článek. Vědci zjistili, že starověcí lidé neviděli modrou barvu. Vnímali ji prý jen jako odstín zelené.

7.7.2015 v 10:35 | Karma článku: 14.59 | Přečteno: 907 |

Libor Čermák

Hezké vánoce, milí vodníci!

Pokud jste sledovali komediální seriál „Neviditelní“ o vodnících, možná vás napadlo, že vodníci mají právě dnes vánoce. Proč? Protože 24. června se narodil jejich „pravý a opravdový“ sv. Jan Křtitel.

24.6.2015 v 5:43 | Karma článku: 11.30 | Přečteno: 329 |
Počet článků 2384 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1896

Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

více