Libor Čermák

Věnuji se mnoho aktivitám. Vedu dětské kroužky, (např. turistický oddíl, deskové hry a hlavolamy, modelář, apod). Mnoho let se také zabývám různými záhadami a vesmírem. Také mne zajímá historie, zajímavá místa, turistika, tvorba křížovek do časopisů a mnoho dalšího. Nechci se také smířit s tím, že by pozemský život měl být ve vesmíru něčím ojedinělým.
  • Počet článků 2384
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1899x

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Co právě poslouchám

Libor Čermák

Utzův mechanický betlém v Olešnici v Orlických horách

Teď v předvánoční době bych vás pozval k návštěvě jednoho unikátního mechanického betlému, který se nalézá v Olešnici v Orlických horách. Jeho autorem je Josef Utz. Kdyby byl dokončen, možná by byl i lepší než ten třebechovický.

11.12.2018 v 4:39 | Karma: 16,51 | Přečteno: 373x | Fotoblogy

Libor Čermák

Pěší výlet z Nového Města nad Metují do Náchoda

Můj poslední výlet na dovolené v Orlických horách vedl z Nového Města nad Metují přes Peklo, dělostřeleckou tvrz Dobrošov a kolem dalších pěchotních srubů, přes Běloves až do Náchoda.

29.9.2018 v 17:56 | Karma: 18,60 | Přečteno: 650x | Cestování

Libor Čermák

Dělostřelecká tvrz Dobrošov

V těchto dnech si připomínáme 80. výročí všeobecné mobilizace ze září 1938. Při připomínce této události jsem se rozhodl, že na blog připravím článek s fotografiemi ze své návštěvy dělostřelecké tvrze Dobrošov.

24.9.2018 v 9:57 | Karma: 16,83 | Přečteno: 759x | Fotoblogy

Libor Čermák

Zámek a park v Novém Městě nad Metují

Dnes vás pozvu do zámeckého parku zámku, který byl na počátku 20. století upraven archtektem Dušanem Jurkovičem. Nalézá se v Novém Městě nad Metují a zvláštností je v něm víc než dost.

19.9.2018 v 8:56 | Karma: 18,18 | Přečteno: 315x | Fotoblogy

Libor Čermák

Pěší výlet přes Olešnici v Orlických horách

Svůj další výlet na dovolené v Orlických horách jsem podnikl ze Sedloňova přes dělostřeleckou tvrz Skutina, pak přes Olešnici v Orlických horách, kde jsem navštívil Utzův betlém. a nakonec lesy do Deštného.

10.9.2018 v 11:30 | Karma: 17,33 | Přečteno: 631x | Cestování

Libor Čermák

Už jste byli v Pekle? Já ano!

A doporučuji se tam podívat každému, protože si myslím, že je to jedno z nejhezších míst v republice. Je tam přírodní rezervace kolem Metuje a nádherné roubenky. A jedna z nich dokonce od samotného architekta Dušana Jurkoviče.

3.9.2018 v 6:04 | Karma: 20,61 | Přečteno: 815x | Fotoblogy

Libor Čermák

Pěší výlet kolem Rokytnice v Orlických horách

Můj třetí pěší výlet, který jsem podnikl na své letošní dovolené v Orlických horách mne přivedl do Rokytnice. Z Deštného tam ale není dobré spojení a musí se z autobusu přestupovat v Rychnově nad Kněžnou.

1.9.2018 v 11:54 | Karma: 17,40 | Přečteno: 583x | Cestování

Libor Čermák

Dělostřelecká tvrz Skutina

Návštěva dělostřelecké tvrzi Skutina, která byla součástí pohraničního opevnění, mne při mé letošní dovolené v Orlických horách velmi potěšila. Pro návštěvníky je totiž doplněna dobovým zařízením a též historickými informacemi.

29.8.2018 v 11:11 | Karma: 22,00 | Přečteno: 1143x | Fotoblogy

Libor Čermák

Peší výlet na Šerlich a Velkou Deštnou

Svůj druhý výlet v Orlických horách jsem podnikl do nejvyšších míst těchto našich pohraničních hor. Navštívil jsem Masarykovu chatu na Šerlichu a Velkou Deštnou, nejvyšší vrchol Orlických hor a jejich okolí.

23.8.2018 v 5:54 | Karma: 21,27 | Přečteno: 1586x | Cestování

Libor Čermák

Dělostřelecká tvrz Hanička

Ve stínu letošních výročí se vytrácí jedno, které si také zaslouží vzpomínku. A to mobilizace v roce 1938. Pojďme se spolu podívat do jedné z příhraničních dělostřecekých tvrzí, a to do Haničky, jež byla součástí ČS opevnění.

21.8.2018 v 11:13 | Karma: 20,93 | Přečteno: 914x | Fotoblogy

Libor Čermák

Pěší výlet po Kačenčině stezce kolem Deštného v Orlických horách

Na letošní dovoloenou jsem vyrazil do hor. A vybral jsem si hory Orlické, to protože je znám poměrně málo. A tak jsem si vzal bágl, stan spacák, karimatku a vyrazil jsem autobusem z pražské Florence do Deštného v Orlických horách.

18.8.2018 v 14:46 | Karma: 18,47 | Přečteno: 587x | Cestování